افزایش شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی

به دلیل تغییر اقلیم و کم‌توجهی‌ها شمار شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی از ۱۶شهرستان در سال‌های گذشته به ۲۲شهرستان افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی شکاری معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در آیین نامگذاری افزایش شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی میدان جنگلبان و بلوار طبیعت شهر ششتمد گفت: حفاظت نکردن کامل از مراتع و جنگل ها، سبب افزایش عرصه‌ها و سطوح بیابانی در این استان شده است.

او افزود: البته در سال‌های اخیر اقدامات موثری از طریق اجرای طرح نهضت سبز و نهال‌کاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور و این استان انجام گرفت.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: توسعه جنگل‌ها و حفاظت از عرصه‌های طبیعی با توجه به حجم اندک اعتبارات، نیازمند ورود بخش مردمی به این حوزه است.

شکاری بیان کرد: در این راستا و در قالب مفاد قانونی، عرصه‌های طبیعی قابلیت واگذاری به مردم را برای بهره برداری اقتصادی با هدف رونق گردشگری طبیعت و توسعه کشت گونه‌های دارویی دارد.

او تصریح کرد: خراسان رضوی خاستگاه گیاهان دارویی است لذا طرح تلفیقی بهره برداری از مراتع و گیاهان دارویی و نیز در شرایط تامین آب در حوزه جنگل‌کاری و اقتصاد زراعت چوب، طرحی در اداره جنگل و ستاد سازمانی منابع طبیعی استان در دست پیگیری است.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین در قالب ماده سه، اراضی و عرصه‌های طبیعی، به منظور احیا و حفاظت و بهره برداری اصولی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

۲۴۰هزار هکتار از وسعت شهرستان ششتمد عرصه منابع طبیعی است.


انتهای پیام//ر. ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.