تلاش برای بازسازی یکی از تماشاخانه‌های استان فارس

معاون اجرایی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش خود را برای بازسازی یکی از تماشاخانه‌های استان فارس و شیراز به کار خواهیم گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره استانی تئاتر فارس، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای بازسازی یکی از تماشاخانه‌های استان فارس و شیراز به کار خواهیم گرفت.

او ادامه داد: رویکرد اداره کل هنر‌های نمایشی دوری از جشنواره‌زدگی و رفتن به سوی تولید آثار ارزشمند و فاخر هنر‌های نمایشی است.

ابدالی افزود: از آثاری که در زمینه فرهنگی، ادبی و سیره اهل‌بیت باشند، حمایت و پشتیبانی بیشتری خواهیم کرد.

صابر سهرابی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: امروز اگر نمایش و عرصه نمایش بارقه‌های اندیشه ادبیات ایرانی را با خود همراه و همسو نکند تا آن را به جهانیان و همچنین به مردمان پاک ایران‌زمین نشان دهد دست‌مایه‌ای ارزشمند برای نسل‌های بعد نخواهد داشت.

او ادامه داد: غفلت و ساده‌انگاری ادبیات و فرهنگی که در کنار ما برای ارائه به نسل آینده باقی است مسیر دانش ما را تغییر داده و می‌تواند تأثیر علم و اندیشه ایرانی را کم‌رنگ‌تر کند و اگر با جدیت بدان پرداخته نشود دیر نخواهد گذشت که آن را به همراه خاطرات گذشته به دست فراموشی خواهیم سپرد.

سهرابی بیان داشت: داستان‌های ملی و حماسی و همچنین حکایت‌ها و امثال و گویه‌هایی که نشان از تمدنی غنی و فرهنگی متعالی دارند نباید در لابه‌لای برگه‌های کتاب در سکوت باشند. این آثار ادبی که زیباترین و با ارزش‌ترین میراث بشر امروزی و فخر آن برای ایرانیان است تازگی و نوشدن را هزاران سال است به همراه دارد. ادبیات حماسی و تعلیمی و غنایی و عرفانی هر کدام سرشار از متن‌هایی جذاب و در خور اندیشیدن و برای زمانه امروز معرفی کردن است.

او اضافه کرد: امسال هنرمندان فاخر و توانایی از پیر و جوان، زن و مرد در کنار یکدیگر آثار ارزنده‌ای را ارائه و در هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن جشنواره ما را یاری کردند تا به پربار بودن جشنواره کمک کرده باشند که صدالبته این مهم با افتخار به سرانجام رسید.

سهرابی بیان کرد: امروز در ایستگاه پایانی جشنواره تئاتر استان فارس مفتخریم تا حمایت و همراهی خود را برای آثار فاخر و ارزشمندی که برگرفته از ادبیات غنی و فرهنگ و تمدن ایران‌ز مین است اعلام کنیم و از هنرمندان این حوزه خواستاریم تا برای آیندگان تعاریف دیگری از داشته‌های ایران‌بزرگ و ارزشمند ارائه کنند و به یادگار بگذارند.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم در این آیین گفت: سال ۱۴۰۲، بهره‌برداری از پروژه بزرگ تالار مرکزی شیراز در چهارراه حافظیه را خواهیم دید.

او ادامه داد: هنر‌های نمایشی بیش از هر چیز نیازمند تماشاچی است که با بحران کرونا، تئاتر و هنر‌های نمایشی بسیار آسیب دید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار