معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

معضلاتی که در گناباد به کاهش جمعیت انجامیده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: کاهش ازدواج در گناباد یکی از عواملی است که منجر به کاهش جمعیت گناباد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد صادقی‌نسب معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تعداد طلاق‌ها در گناباد در هفت سال گذشته با حدود ۲ برابر افزایش از ۱۴۶ مورد در سال ۱۳۹۲ به ۲۸۴ مورد در سال گذشته رسید و آمار ازدواج هم در گناباد در حال کاهش است به طوری که در سه سال گذشته تاکنون تعداد ازدواج‌ها از ۷۸۰ مورد به ۶۰۰ مورد کاهش یافته است.

او افزود: تک فرزندی هم از دیگر معضلات و موانع پیش روی افزایش جمعیت به شمار می‌رود و حتی برخی افراد که دارای وضعیت اقتصادی خوبی هستند، تمایل چندانی برای افزایش فرزندان خود ندارند و کمترین میزان باروری و فرزندآوری مربوط به افراد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد به بالا است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزایش سقط جنین را نیز از دیگر مسائل مرتبط با کاهش نرخ رشد جمعیت دانست و ادامه داد: ۲۵۰ مورد سقط جنین در یکسال گذشته در گناباد روی داده است که البته بیشتر آن‌ها دارای مجوز پزشکی بوده است.

صادقی نسب معضل اعتیاد را هم در کاهش نرخ رشد جمعیت موثر خواند و بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها ۶۳ درصد معتادان، افراد متاهل هستند؛ میزان موالید در گناباد در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۴۰۰ مورد کاهش یافته است که این روند کاهشی به همین منوال ادامه دارد.

او تصریح کرد: متوسط سن ازدواج آقایان در کشور ۲۹ و خانم‌ها ۲۴ سال است که این ارقام در گناباد به ترتیب ۲۸ و ۲۲ سال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.