"طرح یاس" در مسیر تحققِ بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: "طرح یاس" در قالب تفاهمنامه مشترک بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش طرح ملی یاس  در مشهد گفت: فشار تحریم‌ها بر این نهاد مانعی برای اجرای اقدامات بشردوستانه است که وضعیتی قابل قبول و قابل پذیرش نیست.

او در این همایش مجمع جهانی را مورد خطاب قرار داد و افزود: چرا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که اهداف بشردوستانه دارد باید تحت فشار تحریم‌ها برای انجام امور انسانی با مانع مواجه باشد؟ جوانان در سازمان هلال احمر در برهه‌های مختلف نماد ایستادگی و مقاومت هستند که باید حضور این نماد‌ها را در کشور و در انجام امور مختلف اجتماعی تقویت نمود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تحت تحریم‌های ظالمانه‌ای هستیم که به اعتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان می‌توانند این تحریم‌ها را بی اثر کنند ادامه داد: به همین منظور "طرح یاس" در حقیقت کاری جهادی و در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

کولیوند بیان کرد: رسیدگی به مباحث فرهنگی و توجه نسبت به نگاه ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر است چنانکه باید با نسبت به جوان اعتقاد داشت و برای جوانان ارزش گذاشت.

او تصریح کرد: جوانان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشران در همه امور هستند و باید با همت و انرژی و ظرفیت جوانان مشارکت‌ها را به اوج رساند. این موارد مورد تاکید رهبری هستند که باید از گذشته تجربه گرفت و نگاهمان را انقلابی و جهادی کنیم لذا در جمعیت هلال احمر نیز در همین راستا تلاش و حرکت می‌کنیم و روحیه جهادی موجود در دولت سیزدهم به طور قطع راهگشاست و ما نیز باید پر توان و مسئولیت پذیر و امیدوار باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هدف اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ستیز) در قالب تفاهمنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی "جذب دختران تحت پوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیت‌های بشردوستانه و داوطلبانه"  دانست و تاکید کرد: مددجویان کمیته امداد در طرح یاس از طریق هلال احمر آموزش دیده تا در صورت بروز حوادث و بحران خود، خانواده و اعضای محله را در برابر گزند آسیب‌های احتمالی توانمند نموده و نجات دهند.

استفاده از ظرفیت جوانان زیر پوشش کمیته امداد ضروری است

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در همایش ملی طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در مشهد گفت: استفاده از ظرفیت جوانان زیرپوشش فرصتی برای این نهاد محسوب می‌شود.

او افزود: جوانان فعال بسیار زیرپوشش این نهاد هستند که می‌توانند با فراگیری آموزش‌های لازم در زمانهای مورد نیاز به صورت افتخاری ارائه خدمت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  مددجویان کمیته امداد را ولی نعمت این نهاد خواند و ادامه داد: بانوان مددجو نیز با گذراندن دوره‌های امدادگری می توانند در زمانهای ضروری به خوبی نقش آفرینی کنند.

بختیاری بیان کرد: امیدوارم شاهد توسعه طرح یاس در بین همه فرزندان این نهاد باشیم تا در جامعه ایفای نقش‌ کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون۶۰ درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند تصریح کرد: طرح ملی یاس با فعالیت دختران ۳۰ تا ۴۵ سال از سال گذشته در کشور آغاز شده و فرصت خوبی برای نقش آفرینی آنان در عرصه‌های اجتماعی و امدادی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور نیز در این همایش گفت: جوانان مهمترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند.

او افزود: باید زمینه مناسب برای شادی و نقش آفرینی دختران بالای ۳۰ سال در کشور فراهم شود.

 نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه بیش از ۷۰ آسیب در کشور شناسایی شده که فروپاشی خانواده، اعتیاد و حاشیه نشینی بدترین نوع آن هستند ادامه داد: باید برای کاهش آسیبها به صورت همه جانبه وارد عمل شد و یکی از معضلات امروز این است که اعتیاد به میان قشر زنان و دختران نفوذ کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی بیان کرد: فرزندآوری تنها از طریق ازدواج نیست بلکه سرپرستی از فرزندان بی‌سرپرست نیز راهی موثر برای تجربه حس مادری است.

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: هلال احمر ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.