خاندوزی؛

حذف سود مرکب، سال بعد تمدید نخواهد شد

وزیر اقتصاد گفت: قانون تسهیل بدهی بانکی و حذف سود مرکب برای آخرین بار تا اسفند ۱۴۰۰ تمدید خواهد شد و بانک مرکزی باید در اطلاع رسانی آن تسریع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از ارکان مهم بازار‌های مالی، صنعت بیمه است. یکی از نقش آفرینی‌های صنعت بیمه، کمک کردن به پیشرفت اقتصادی کشور است، اما بهره کمی از این ظرفیت برده ایم. بیمه گری ما از نوع هوشمند نیست و با بیمه گری مبتنی بر ریسک فاصله زیادی داریم. به همین جهت از بیمه مرکزی درخواست می کنم که در کنار سند راهبردی به فکر تحول بیمه براساس بیمه گری هوشمند باشند.

او ادامه داد: بخشی از مخاطبان صنعت بیمه تمایل دارند که از بیمه تکافل استفاده کنند، در این موضوع نیز از برخی کشور‌های اسلامی عقب‌تر هستیم.

خاندوزی گفت: تدوین دستورالعمل‌هایی برای مدیران تحول گرا در صنعت بیمه در دستور کار قرار بگیرد و برای آن‌ها تفاوت قائل شویم. قانون تسهیل بدهی بانکی و حذف سود مرکب برای آخرین بار تا اسفند ۱۴۰۰ تمدید خواهد شد و بانک مرکزی باید در اطلاع رسانی آن تسریع کند. تولید کنندگان نیز می توانند از مزایای این قانون استفاده و بقیه بدهی بانکی خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اون زمونها که هنوز بازنشست نشده بودم // یه رفیق یهودی داشتم که علاوه بر اینکه میامد سر کار بیرون هم یه مغازه پوشاک داشت و برای همه همکاران و خانواه اشان انواع لباسها و حتی اجناس دیگری را که خودش در مغازه نداشت مثل کفش و ساعت مچی ...... را به قیمت خیلی مناسب میاورد و میفروخت // و قیمت نقد و اقساطش با هم برابر بود // و بهیچ عنوان دیرکرد بخاطر اقساطی بودنش نمیگرفت // یه روز یه حرفی بهش زدم و او هم یه جوابی بهم داد که خیلی برایم سنگین بود // بهش گفتم چرا روی اجناسی که اقساطی میدی سود نمیگیری // بهم گفت // نزول در دین ما حرامه // نزول مال شما مسلمانهاست
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
هر روزی به بانکداری اسلام نزدیک تر میشیم // قبول دارید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
چند سال پیش شوهرم سه تا وام بیست میلیونی گرفت ماشینش تصادف کرد ورشکسته شد ما نتونستیم وام رو پرداخت کنیم حالا با مستاجری وبدبختی بانک ثامن میگه باید بجای بیست میلیون ۷۵ میلیون پرداخت کنی من باید چکار کنم کجا برم گدایی لطفا یه بار دیگه سود بانک ثامن رو ببخشید ما روهم نجات بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
آخرین اخبار