محبوب‌ترین گذرواژه‌های استفاده شده درسال ۲۰۲۱

تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران هنوز گذرواژه‌های قوی را انتخاب نمی‌کنند و در انتخاب رمز عبور اقدامات مناسبی انجام نمی‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ایده استفاده از رمز‌های عبور مانند QWERTY، ۱۲۳۴۵۶ و PASSWORD این روز‌ها ممکن است یک شوخی به نظر برسد، اما بعضی از افراد هنوز هم معمولاً از این رمز‌ها استفاده می‌کنند و این عبارات در انبار‌های اطلاعات اعتبار منتشر شده به صورت آنلاین یافت می‌شوند.


بیشتربخوانید


ارائه دهندگان خدمات آنلاین عمده اکنون اغلب رمز‌های عبور قوی را با حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر‌های خاص اعمال می‌کنند و همچنین ممکن است احراز هویت چند عاملی (MFA) را تشویق و اجرا کنند.

با این حال، مشاغل و ارائه دهندگان خدمات ممکن است استاندارد‌های یکسانی را اعمال نکنند. علاوه بر این، اکانت‌های فراموش شده، اعتبارنامه هاردکد شده و استفاده مجدد از ترکیب نام کاربری و رمز عبور هنوز هم مشکلات رایج امروزی هستند.

اخیرا Nordpass مطالعه سالانه خود را در مورد استفاده از رمز عبور در ۵۰ کشور منتشر کرد در این گزارش "متداول‌ترین رمز‌های عبور" ارزیابی پایگاه داده‌ای حاوی ۴ ترابایت رمز‌های عبور فاش شده، که بسیاری از آن‌ها از ایالات متحده، کانادا، روسیه، استرالیا و اروپا منشا گرفته اند.

به گفته محققان، رایج‌ترین رمز‌های عبور در سال ۲۰۲۱ در سراسر جهان عبارتند از:

۱۲۳۴۵۶ (۱۰۳,۱۷۰,۵۵۲ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (۴۶,۰۲۷,۵۳۰ بازدید)

۱۲۳۴۵ (۳۲,۹۵۵,۴۳۱ بازدید)

qwerty (۲۲,۳۱۷,۲۸۰ بازدید)

رمز عبور (۲۰,۹۵۸,۲۹۷ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸ (۱۴,۷۴۵,۷۷۱ بازدید)

۱۱۱۱۱۱ (۱۳,۳۵۴,۱۴۹ بازدید)

۱۲۳۱۲۳ (۱۰,۲۴۴,۳۹۸ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ (۹,۶۴۶,۶۲۱ بازدید)

۱۲۳۴۵۶۷ (۹,۳۹۶,۸۱۳ بازدید)

در میان یافته‌ها، محققان همچنین دریافتند که تعداد خیره‌کننده‌ای از افراد دوست دارند از نام خود به عنوان رمز عبور استفاده کنند.

منبع: پلیس فتا 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار