کویر شهداد میزبان دوندگان ابرماراتون کشور

نماینده اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان در شهداد گفت: کویر شهداد بار دیگر میزبان ۱۵۰ دونده از سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت ابراهیمی زاده نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهداد از برگزاری مسابقه ماراتون در اواخر هفته جاری در کویر شهداد خبرداد و گفت: این رقابت با حضور ۱۵۰ دونده از استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه این دوی صحرا نوردی به همت بخش خصوصی در بخشی از بیابان لوت و کلوت‌های شهداد برگزار می‌شود، افزود: دوندگان فاصله ۳۵ کیلومتری از کاروانسرای تاریخی شفیع آباد تا کلوت‌ها را پیمایش می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به جاذبه‌های بیابان لوت که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در حوزه شهداد واقع شده اند، تصریح کرد: تعداد ۴۰ فعال حوزه گردشگری نیز در قالب تیم‌های فنی و تدارکات برای اجرای این مسابقه حضور دارند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهداد گفت: شهداد به لحاظ داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران مورد توجه قرار گرفته است که هرساله شاهد برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی در منطقه خواهیم بود.

ابراهیمی افزود: قرار است، اوایل دی ماه امسال مسابقات کشوری فوتوال نیز در کلوت‌های شهداد برای اولین بار برگزار شود.

انتهای خبر/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.