صمدنژاد:

عامل آتش سوزی مراتع اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با رای دستگاه قضایی عامل آتش سوزی مراتع منطقه سده شهرستان اقلید به ۴۲ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: بر اساس رای صادره از دادگاه کیفری شهرستان اقلید متخلف آتش سوزی مراتع ملی منطقه سده این شهرستان به تحمل ۴۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

او اظهار داشت: در پی وقوع حریق در کوه‌های منطقه سده بلافاصله پیگیری‌های لازم جهت شناسایی علت این آتش سوزی آغاز و در نهایت پس از تحقیقات انجام شده باهمکاری عوامل قضایی متخلف شناسایی و دستگیر شد.

صمدنژاد با بیان اینکه دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی بسیار جدی است از حمایت و اهتمام ویژه این مجموعه در برخورد با متخلفان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: بر اساس این حکم مراجع حقوقی دادگاه کیفری ۲ شهرستان اقلید با تایید صحت آتش سوزی عمدی متخلف را به۴۲ ماه حبس تعزیری و پرداخت خسارت به منابع طبیعی محکوم کردند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: حکم صادره به استناد ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی صادر شد.

لازم به ذکر است در آتش سوزی عمدی این منطقه که ۳۰ خرداد ماه به وقوع پیوست بیش از ۸ هکتار از مراتع وگونه‌های جنگلی نظیر کیکوم، ارژن، گون و دیگر گونه‌های گیاهی از بین رفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار