معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

تجاری سازی منوط به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است

ستاری گفت: تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تنها مختص به سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاحیه نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و بیست و دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم اکنون در حال برگزاری است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در این نمایشگاه گفت: بحث تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان تنها منوط به  سرمایه گذاری در بخش خصوصی است و اگر کشور و دولت از این بخش حمایت کند، ایران در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا خواهد کرد.

او افزود: اگر دانشجویان نخبه و دانشمندان ایرانی نتوانند هواپیما بسازند، باید گفت که کشورمان نیازمند زیرساخت در حوزه علم و فناوری است و همچنین سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی ما را در این زمینه کمک خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: اولین خط تولید ماسک ظرف یک ماه بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور راه اندازی شد.

او ادامه داد: در حال حاضر فناوری‌هایی که دانشجویان و نخبگان کشور تولید می کنند، از طریق فعالیت های علمی است که در دانشگاه آموخته اند،  در کشور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ۶۵۰۰ است و از این تعداد ۶۰۰ شرکت فناورانه در دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد از تولیدات این دانشگاه می توان به ۲ واکسن درمانی سرطان دهانه رحم و واکسن نوترکیب آنفلوانزا اشاره کرد.

ارائه ۱۵ محصول جدید برای اولین بار در نمایشگاه فن بازار 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار امسال دستاورد‌هایی از  پژوهش و فناوری ۱۹ دانشگاه، ۳۲ پارک علم و فناوری و مراکز رشد، ۱۴ شرکت و سازمان حضور دارند، همچنین در حاشیه این برنامه از ۴۱ فناوری منتخب رونمایی می شود که بیش از ۹ هزار محصول فناورانه وجود دارد و ۱۵ محصول جدید نیز برای اولین بار در این نمایشگاه ارائه شده است.

او بیان کرد: هدف اصلی این نمایشگاه کمک به مساله محور کردن، هدفمندسازی فعالیت‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحد‌های فناور  است، همچنین این نمایشگاه به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برپا شده است. 

ستاری در پایان گفت: این نمایشگاه در ١٤ بخش نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار