پس از تهدید ابوظبی؛

آمادگی آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش در صورت تمایل ابوظبی جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ را به امارات خواهد داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده است در صورت تمایل ابوظبی فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف-۳۵ و پهپاد‌ها به امارات را پیش ببرد.

سخنگوی دولت امارات دیروز (سه‌شنبه) مقامات آمریکایی را تهدید کرد که از قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی، پهپاد‌های ریپر و نیز مهمات پیشرفته دیگر خارج خواهد شد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت امارات به واشنگتن اعلام کرده قصد دارد این توافق را متوقف کند؛ چرا که فکر می‌کند الزاماتی که آمریکا برای ایمنی تسلیحاتی در برابر آنچه جاسوسی چین خوانده شده، قرار داده، بسیار سنگین به شمار می‌رود.

فروش ۵۰ فروند هواپیمای F-۳۵ ساخت شرکت آمریکایی لاکهید مارتین به امارات در بحبوحه نگرانی واشنگتن در مورد رابطه ابوظبی با چین و ایران از جمله استفاده از فناوری نسل پنجم شرکت چینی هوآوی در امارات، کاهش یافته بود.

گفتنی است چندی پیش نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند که علت تعلل آمریکا در تحویل جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ به امارات، تأمل و نگرانی مقامات واشنگتن از روابط ابوظبی و چین و کاربست فن‌آوری‌های ۵ G شرکت هواوی در امارات بوده است.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سال گذشته در مورد فروش جنگنده به امارات با یکدیگر توافق کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
اف ۳۵ یک هواپیمای مزخرف هست که با این ترفندها امریکا میخاد به اون بها بده و همه تصور کنند لابد چی هست که طرف میخاد بده یا نده برای آشغالش ریپی میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
وای به حال امارات اگه بعدها معلوم بشه با اینا بالای تهرانم اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
امارات با خرید هواپیماهای اف ۳۵ اجناس بونجولی را ازآمریکا می گیرد که صدای آن بعدها می پیچد.زیرا هواپیماهای اف ۳۵
بسیارپرهزینه هستند و تکنولوژی آنها مقرون به صرفه نیست
این هواپیما با قطعات فراوانی که دارد هرلحظه به خراب شدن نزدیک است وباید برای سرویس شدن امارات خدمات آن را ازآمریکا خریداری کند و هواپیمای گران وپیشرفته غیرقابل پرواز با یک تکه آهن پاره هیچ تفاوتی ندارد.لذا آمریکایی ها با این سیاست دادن وندادنها می خواهند فعل خواستن اماراتیها رامحکم نمایند تا خیلی محکم جنس بونجول رابه اماراتیهای
نا آگاه قالب کنند. و حتی تسلط اطلاعاتی ایران وچین بر تکنولوژیهای اف ۳۵ هم هیچ مشکلی را در ساخت جنگنده ها برای این دوکشور حل نمی کند بنابراین آمریکایی ها خیلی تخصصی آموخته اند که چگونه کشورهای مقصد اقتصادی خود رافریب دهند.
آخرین اخبار