میقاتی:

رایزنی‌ها برای از سرگیری جلسات هیئت دولت لبنان ادامه دارد

نخست وزیر لبنان تاکید کرد رایزنی‌ها برای ازسرگیری جلسات هیئت دولت ادامه دارد تا پرونده‌های متعدد بررسی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد رایزنی‌ها برای ازسرگیری جلسات هیئت دولت لبنان ادامه دارد به ویژه این که در روز‌های آینده نیاز است دولت برای بررسی پرونده‌های متعدد در دست اجرا و همگام با گفتگو‌های در حال برگزاری با صندوق بین المللی پول جلسات فشرده برگزار کند.

وی در دیدار پی یِر دوکان، فرستاده رئیس جمهور فرانسه و مسئول هماهنگ کننده کمک‌های بین المللی برای لبنان تاکید کرد: رایزنی‌ها برای یافتن راه حل برای اوضاع کنونی دولت ادامه دارد. گفتگو‌ها با صندوق بین المللی پول خوب پیش می‌رود و پیش بینی می‌کنیم نتایج به زودی اعلام شود. درخواست تشکیل جلسات هیئت دولت بدون فراهم کردن بستر مناسب ممکن است تنش‌های سیاسی را تشدید و راه حل‌ها را پیچیده‌تر کند. براین اساس پیش از هرگونه تصمیم گیری در این خصوص، رایزنی‌ها را به نتیجه می‌رسانیم.

فرستاده رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار گفت شاهد تحولات مثبت فراوان بوده که یکی از آن‌ها ادامه گفتگو‌ها میان لبنان و صندوق بین المللی پول است که خوب پیش می‌رود.

وی می‌گوید که پیش از رسیدن به هرگونه توافق با این صندوق، ترسیم اصول کلی به منظور رسیدگی به بحران لبنان و دستیابی به توافق با صندوق بین المللی پول نیز پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی ضروری است.

نجیب میقاتی همچنین در دیدار با گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه نیز او را در جریان گفتگو‌های بین المللی درباره بحران سوریه قرار داد و پرونده آوارگان سوری و اوضاع آنان را در داخل سوریه و خارج از مرز‌ها بررسی کرد.

برگزاری جلسات هیئت دولت لبنان پس از حادثه تیراندازی نیرو‌های القوات اللبنانیه به مردم معترض به سیاسی شدن پرونده انفجار بیروت و حاضر نشدن وزرای وابسته به دوگانه شیعی در لبنان یعنی جنبش‌های امل و حزب الله متوقف شده است.

قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان، اوت گذشته قبل از اینکه به این سمت دست یابد، سخنانی درباره جنگ یمن مطرح کرده بود که به وقوع بحران دیپلماتیک بین لبنان و عربستان منجر شد. وی چهارم نوامبر استعفا کرد و بعد از استعفای او نجیب میقاتی، با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به ریاض سفر کرده بود، تلفنی گفتگو کرد.

کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس شامل بحرین، کویت و امارات نیز به دنبال اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک، سفرای لبنان را اخراج کرده و سفیران خود را از این کشور فراخواندند. با این وجود وزیر خارجه عربستان اعلام کرد مشکل ریاض با بیروت بر سر این مسئله نیست و عربستان به دنبال شکستن هژمونی «حزب الله» در لبنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار