فرستاده سازمان ملل در امور سوریه:

سازمان ملل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را در صدر اولویت‌هایش قرار می‌دهد

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد بازگشت آوارگان سوری به کشورشان در صدر اولویت‌های سازمان ملل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بوابه الاهرام، «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد پناهجویان سوری به کشور خود بازگردند و در این میان او از کشور‌های همسایه سوریه نیز خواست در این خصوص کمک کنند.

وی تاکید کرد سازمان ملل برای یافتن راهکار‌های مناسب به منظور بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تلاش می‌کند و این پرونده را در جریان رایزنی‌های جاری در ژنو که لبنان نیز به آن دعوت شده است، در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

پدرسون بعد از دیدار با عون به میان خبرنگاران رفته و ضمن اشاره به صحبتهایش با وزیر خارجه سوریه، اعلام کرد با «فیصل المقداد» وزیرخارجه سوریه درخصوص بحران‌های جاری در این کشور اعم از بحران اقتصادی، بحران نظامی، بحران انسانی و برخی از مشکلات سیاسی ساعت‌ها گفتگو کرده است.

فرستاده سازمان ملل بعد از بیان کردن خبر گفت‌ وگویش با المقداد ابراز امیدواری کرد مشکلات داخلی سوریه میان گروه‌های معارض و دولت این کشور به صورت سیاسی حل شده و پایان یابد.

گیر پدرسون در پایان نیز خطاب به عون گفت: سازمان ملل برای حل مشکلات پناه‌جویان تدابیری اندیشیده است و قرار است به زودی آن‌ها را اجرایی کند.

روز گذشته نیز پدرسون اعلام کرد بعد از دیدار و گفتگو با مقامات اروپایی، آمریکایی و عربی این احتمال را می‌دهد که آن‌ها به صورت پله به پله روابط خود را با سوریه به حالت عادی بازگردانند، اما این کار زمان خواهد برد.

پس از ۱۰ سال از شروع جنگ سوریه حال ارتش این کشور با کمک متحدان خود توانسته است تروریست‌های تکفیری را شکست دهد، اما بعد از شکست این تروریست‌ها آمریکا تحریم‌های اقتصادی (تحریم‌های سزار) را علیه سوریه تصویب کرده است که اقتصاد آسیب دیده را بیش از پیش ضعیف کرده و مردم این کشور را با بحران‌های اقتصادی روبرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار