شهردار مشهد:

ایجاد بندر خشک در مشهد ضروری است

شهردار مشهد گفت: مشهد به یک شهرک فرودگاهی و بندر خشک با حداقل هزار هکتار زمین نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد در نشست شورای معاونان شهرداری مشهد گفت: به یک شهرک فرودگاهی و بندر خشک با حداقل هزار هکتار زمین نیاز است تا بتوان فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه و میدان بار مرکزی شهر را به آنجا منتقل کرد.

او گفت: برای ایجاد شهرک فرودگاهی یا بندرخشک کنسرسیوم بانکی تشکیل شده، بانک‌ها نیز از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند و آماده مدیریت کار هستند.


بیشتر بخوانید


شهردار مشهد گفت: انتقال فرودگاه، راه آهن، نمایشگاه و میدان بار مرکزی شهر به شهر فرودگاهی و بندر خشک ضروری است زیرا این مکان ها در حال حاضر موقعیت خوبی ندارند.

 ارجائی گفت: به دلیل آلودگی هوای ناشی از صعود و فرود هواپیما‌ها که از روی شهر انجام می‌شود دچار مشکل هستیم لذا شهر فرودگاهی باید در این کلانشهر ایجاد شود.

او گفت:  در کنار فرودگاه ایستگاه راه آهن را نیز داریم که شهر را به دو بخش تقسیم کرده و این امر باعث توسعه نامتوازن شهر شده است، همچنین مشهد یک میدان بار مرکزی مناسب ندارد لذا نیازمند یک میدان بار مرکزی هستیم.

 ارجائی گفت: نمایشگاه بین‌المللی نیز بهترین اراضی با بهترین کاربری‌ها را تصاحب کرده است و بهره‌وری کافی را ندارد و اگر این زمین را اجاره بدهیم درآمد بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار