تاکید استاندار خراسان رضوی بر ساخت شهرفرودگاهی مشهد/ ظرفیت فرودگاه مشهد۱۰ میلیون مسافر است

استاندار خراسان رضوی گفت: قرارداد مربوط به ساخت شهر فرودگاهی مشهد انعقاد شده و مقدمات و زیر ساخت‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، در دیدار با مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با توجه به ظرفیت زائری که سالانه وارد مشهد می‌شوند، باید این کلانشهر در آینده شهر فرودگاهی داشته باشد.

او با بیان اینکه بخش‌خصوصی برای تامین منابع مالی آمادگی دارد، تصریح کرد: برای فراهم کردن مقدمات ساخت شهر فرودگاهی، در سطح استان آمادگی کافی انجام و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت فرودگاه مشهد بر اساس محاسبات استانداردی که در این خصوص وجود دارد حدود ۶ میلیون مسافر است در حالی که عملکرد این فرودگاه حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال است بنابراین همین فرودگاه در چند سال آینده نیاز به توسعه دارد.

سیاوش امیرمکری افزود: در یکی از مطالعات مربوط به ایجاد باند جدید فرودگاه سه یا چهار مسیر مختلف تدارک دیده شده است که در بهترین حالت گوشه‌ای از شهر را تحت تاثیر خود قرار داده، به هرحال ایجاد همین باند چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

او ادامه داد:  در رابطه با پیشنهاد استاندار خراسان رضوی در خصوص ایجاد شهر فردوگاهی در مشهد باید مطالعه‌ای با همکاری مشاور خارجی و داخلی روی سایت‌های مد نظر انجام شود تا مراحل بعدی صورت گیرد.

انتهای پیام//ی.ج
 
 
عبور پرواز ها در سطح شهر مشهد موجب مشکلاتی از قبیل آلودگی صوتی شده است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.