پژوهش باید خلق ثروت کند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پژوهش هانباید صرفا به نوشتن مقاله‌ای محدود شود و باید خلق ثروت کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم نهمین جشنواره علمی پژوهشی سینا با تمرکز بر دستاورد‌های نوین حوزه ارولوژی که در بیمارستان لبافی نژاد برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه سلامت اظهار کرد: جشنواره سینا چند وجه تمایز دارد که در آن پیشکسوتان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از پژوهشگران جوان تقدیر می‌شود و در این جشنواره به موضوع فناوری بها داده می‌شود.

او ادامه داد: پژوهشی خوب است که خلق ثروت شود و پژوهش هانباید صرفا به نوشتن مقاله‌ای محدود شود. فناوری در امتداد پژوهش است و تحقیق تنها ارزش کافی ندارد. برخی از وژوهش‌های ما صرفا به مقاله‌ای می‌شود که ارزش‌های مناسبی ندارند.

زرقی بیام کرد: میزان ارجاعات به مقاله یک فرد پژوهشگر اهمیت دارد و نشان دهنده این است که مقاله آن کاربردی است. درحال حاضر پژوهش‌ها باید کاربردی و بر اساس رفع نیاز کشور انجام شود. سامانه‌های علم سنجی بر اساس شاخص‌های مختلفی ارزیابی می‌شود.

او گفت: در پیوند کلیه در دنیا ما حرف گفتن داشته و مقالات زیادی در این حوزه در کشورمان منتشر و به چاپ رسیده است. برای مرجعیت در مقالات و بودن مرجعیت علمی باید زیرساخت‌های لازم در کشور فراهم شود. ما در حال پیگیری هستیم تا مرکز تحقیقات ارولوژی تبدیل به پژوهشکده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار