۲۴ هزار نفر تحت پوشش مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز هستند

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز گفت:بیش از ۲۴ هزار نفر تحت پوشش مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اصغر آراسته مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز با بیان این‌که مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز ۱۵ سال قبل به همت جمعی از خیرین تبریز راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است  گفت: حفظ کرامت انسانی نیازمندان، رفع نیاز‌های واقعی آنها، خودکفایی مددجویان و شفاف‌سازی و اعتمادآفرینی میان خیرین و مددجویان چهار اولویت این مرکز بوده است.

او با بیان این‌که ۷۵۰ خیر از سراسر کشور با این مرکز تعامل و همکاری دارند، خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر عوامل اجرایی نیز در داخل مجموعه به صورت افتخاری و بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق و دستمزدی در خدمت نیازمندان و مددجویان تحت پوشش هستند.

او با بیان این‌که چهار قشر محروم و نیازمند از خدمات این مرکز در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند، گفت:مددجویان شناسایی شده از سوی خود مرکز، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین مددجویانی که از سوی نهادها، ارگان‌ها، هیات‌های حسینی، بازاریان، کسبه و معتمدین منطقه معرفی می‌شوند، تحت حمایت مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز هستند.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز گفت: تمامی نیازمندان تحت پوشش دارای پرونده ویژه بوده و با رعایت اصول و ضوابط مرکز رصد و شناسایی شده‌اند؛ هر چند به صورت موردی نیز در خدمت نیازمندان و مددجویان خاص هستیم.

آراسته ادامه داد: نیاز‌هایی از قبیل تامین معیشت، دارو و درمان، جهیزیه برای نوعروسان، اشتغال، مسکن، تحصیل، وام کم بهره و بلاعوض، مشاوره‌های حقوقی و خانواده و همچنین کمک‌های بلاعوض از جمله خدماتی است که از سوی این مرکز به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.

او با بیان این‌که در مناسبت‌های مختلف از جمله شب عید نوروز، نیمه شعبان، ماه رمضان و شب‌های قدر، عید غدیر، ماه‌های محرم و صفر، ایام فاطمیه و ولادت حضرت زهرا (س) هزاران بسته معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، گفت: طی هشت ماه نخست سال جاری بیش از ۱۲ هزار بسته غذایی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

او یادآور شد: با مشارکت، حمایت و همراهی مؤسسه خیریه حضرت خدیجه (س) شهر مقدس قم، خیرین برنامه سمت خدا، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آستان مسجد مقدس جمکران و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان امسال بیش از ۱۷ تن گوشت گرم گوسفندی در اختیار نیازمندان سراسر استان قرار گرفته است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز با بیان این‌که امسال برای ۱۰ هزار نفر در آستانه عید نوروز، لباس، کفش و بسته عیدانه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته ۶۰۰ هزار ماسک به همراه ماده ضدعفونی کننده نیز میان محرومان و مددجویان تحت پوشش توزیع شده است.

آراسته از تهیه و توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار پک ویژه تحصیلی نیز میان دانش‌آموزان نیازمند تحت پوشش در آستانه آغاز سال تحصیلی تهیه و توزیع شد که تمامی اقلام با تخفیف‌های منحصربه‌فرد و ویژه خریداری شده بودند.

او با اشاره به اعطای ده‌ها سرویس جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان از سوی مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز در طول سال جاری گفت: در زمینه خوداشتغالی و خودکفایی مددجویان نیز اقدامات مهمی انجام داده‌ایم که تهیه‌ی دستگاه بافت تابلوفرش، چرخ خیاطی و اعطا وام خوداشتغالی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با همکاری کمیته امداد استان تنها بخشی از اقدامات انجام شده است.

او از اعزام بیش از ۱۰۰ زائر اولی به مشهدمقدس خبر داد و افزود: اولویت با اعزام نیازمندانی است که تاکنون مشرف به آستان قدس رضوی نشده‌اند، ضمن این‌که بحث حفظ کرامت انسانی و ارائه‌ی خدماتی در شأن ایشان همواره مورد توجه ویژه بوده است.

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۶۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون تحت پوشش خدمات تامین هزینه‌های دارو و درمان این مرکز قرار گرفته‌اند، بیان کرد: فروشگاه تعاونی مصرف مرکز نیکوکاری المهدی (عج) نیز در نبش خیابان امیرخیزی تبریز افتتاح شد و اقلام معیشتی نیازمندان با ارائه‌ی بن از سوی مرکز و به انتخاب خود مددجویان قابل تهیه خواهد بود.

آراسته با بیان این‌که مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) و کانون فرهنگی هنری شهید نهادی تبریز طی همایشی در شهر مقدس قم به عنوان مرکز برگزیده کشوری و خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (س) معرفی شد، گفت: این مرکز به عنوان الگوی کشوری نیز شناخته شده که همه این افتخارات در سایه اعتماد و همت خیرین بوده است.

همچنین حجت الاسلام عباس صادقی عضو هیأت مؤسس مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز در سخنانی با بیان این‌که امسال همزمان با عید قربان ۵۰ رأس قربانی ذبح و در بسته‌های بهداشتی میان مددجویان مرکز توزیع شد، گفت: در زمینه تامین مسکن نیازمندان نیز تعاملات گسترده‌ای با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داریم.

او از عموم مردم به ویژه خیرین استان در خواست کرد تا نذورات، احسان، زکات فطره و دیگر کمک‌های نوع دوستانه خود را در اختیار مراکز معتبر و دارای شناسنامه قرار دهند.

گفتنی است، عموم مردم می‌توانند کمک‌های نوعدوستانه خود را به شماره حساب ۰۱۰۹۵۴۷۶۶۱۰۰۸ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۰۹۴۴۳ بانک صادرات به نام مرکز نیکوکاری خیریه المهدی (عج) تبریز واریز کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیازمندان ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید پدرمن توروستازتدگی می‌کند.تویه کانکس ته برق داره نه آب نه گاز تابحال کسی هم نیومده سراغش ممنون میشم اگه محبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
منم یک زن بی سرپرست هستم. یک پسر بچه دارم. میرم خونه های مردم برای نظافت کار میکنم. پول در میارم. منم آدمم نیاز دارم. پسرمو از بچه گی خودم بزرگش کردم الان 9 سالش هست. پس چرا کسی به من چیزی نمیده.