آذربایجان غربی سفیدپوش شد/ پروازهای فرودگاه ارومیه لغو شد

مردم آذربایجان غربی آخرین روز جمعه پاییز ۱۴۰۰ را با بارش برف و باران آغاز کردند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، بارش برف و باران که از بامداد امروز، جمعه در نقاط مختلف آذربایجان غربی از جمله در ارومیه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، موجب خوشحالی مردم از پاکی هوای شهر و نزول رحمت الهی شده است.

 بارش باران که هم اکنون در سطح شهرستان ارومیه و اکثر شهرستان های آذربایجان غربی تداوم دارد، عابران را غافلگیر کرد و موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها شد.

ماموران شهرداری ارومیه در بخش های مختلف از بامداد امروز برای رفع آبگرفتگی معابر تلاش خود را آغاز کرده اند که این تلاش با توجه به شدت بارش، همچنان ادامه دارد.

طی هفته گذشته، ارومیه یکی از آلوده ترین هفته های خود را گذراند و شدت آلودگی حتی از ۱۵۰ هم فراتر رفت؛ همین امر موجب شده تا مردم با بارش باران، نفس های عمیق صبحگاهی بکشند.

بارش برف و باران علاوه بر ارومیه در برخی دیگر از نقاط آذربایجان غربی از جمله مناطق جنوب استان نیز رخ داده و حتی شدت برف در مناطقی نظیر تمرچین و مسیر کوهستانی ارومیه- اشنویه بسیار سنگین بوده است.

مهدی صابری کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: با ورود یک موج بارشی به آذربایجان غربی که از بامداد امروز جمعه، این استان را فراگرفته است بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان آغاز شده است و ادامه دارد.

وی  گفت: این سامانه، بارش های مطلوبی به ویژه در نقاط جنوبی و مرکزی استان خواهد داشت که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

صابری افزود: از روز شنبه تا یکشنبه این بارندگی ها خفیف تر شده و از شدت بارش ها کاسته می شود ولی دمای هوای ثابت و بدون تغییر خواهد بود.

 کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: از روز دوشنبه مجددا یک سامانه بارشی قوی وارد استان شده و نقاط مختلف را تا چهارشنبه هفته پیش رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی بیشترین میزان بارش در شبانه روز گذشته را در پیرانشهر به میزان ۳۴ میلی متر اعلام کرد و افزود: در ارومیه مرکز استان نیز میزان بارش به ۱۷ میلی متر رسید.

پروازهای امروز فرودگاه ارومیه لغو شد

محمد علی نائل قراملکی مدیر کل فرودگاه‌های استان‌ آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: همزمان با آغاز بارش برف از شب گذشته، عملیات برف روبی سطوح پروازی توسط تیم‌های عملیات زمستانی در فرودگاه بین المللی ارومیه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: کارکنان اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه‌های استان‌ تمام تلاش خود را برای باز نگه داشتن و انجام پرواز‌ها در این فرودگاه را به کار گرفته اند، اما کاهش دید به ۲۰۰ متر در فرودگاه ارومیه  سبب شد تا دو پرواز  صبح امروز تهران به ارومیه و تمام پروازهای امروز این فرودگاه لغو شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.