فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

۱۷۱ برنامه در دومین سالگرد سردار دل‌ها برگزار می شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برای ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۱۷۱ برنامه در استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کرمان در بیت الزهرا شهر کرمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را باید با اندیشه‌های زیبایی که داشتند به جامعه معرفی کرد چراکه اندیشه زیبا است که منتهی به انجام کار‌های زیبا می‌شود.

او با اشاره به اینکه از سردار سلیمانی به عنوان نمونه شاخص عملگرایی در تراز جمهوری اسلامی بایستی نام برد و افزود: در دوران دفاع مقدس هم مانند جبهه مقاومت هیچ‌گاه نمی‌شد حاج قاسم را از رزمندگان جدا کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را باید تبدیل به یک جریان کنیم بنابراین باید حاج قاسم را دست‌یافتنی کنیم و قاسم سلیمانی تولید کنیم نه با نمره ۱۰۰ بلکه با نمره ۴۰ یا ۵۰ هم می‌توانیم.

سردار معروفی از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آیین دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد و افزود: امکان دارد به علت کرونا محدودیت‌هایی ایجاد شود که ما تابع این محدودیت‌ها و نظر ستاد ملی کرونا هستیم و ما برنامه‌ها را حذف نمی‌کنیم بلکه جمعیت را مدیریت می‌کنیم و کارگروه سلامت ستاد مسائل را دنبال می‌کنند و نمی‌گذاریم مردم دچار آسیب شوند.

او بیان داشت: ستاد دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح ملی تشکیل شده است و در استان کرمان هم ستاد راهبردی را با ۱۶ کارگروه و ستاد مردمی راه‌اندازی کرده ایم.

سردار معروفی گفت: ۱۷۱ برنامه در ایام دومین سالگرد شهید سلیمانی در استان کرمان برگزار می‌شود که ۹ برنامه در سطح ملی خواهد بود و راس ساعت ۱:۲۰ دقیقه زمان به شهادت رسیدن سردار دلها، با ایجاد فضای معنوی همزمان از ۴ حرم (حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، احمد ابن موسی و شاه چراغ با ارتباط مستقیم از مزار سردار حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان با عنوان اینکه در استان کرمان ۱۷ کارگروه ذیل ستاد دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت می‌کنند بیان کرد: شعار امسال نیز شعار سال گذشته و مرد میدان است.

او با اشاره به اینکه هفته مقاومت امسال از ۱۰ تا ۱۶ دی‌ماه در کشور برگزار می‌شود گفت: تمام برنامه‌های امسال سالگرد شهید سلیمانی رویکرد مردمی دارد و امسال چند برنامه ملی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

یادواره

رئیس ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استان کرمان ادامه داد: برنامه‌ها در شهر کرمان و در محل مزار شهید سلیمانی، مصلای امام علی، بیت‌الزهرا و مساجد برگزار می‌شود و تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر اسکان روزانه برای زائران را آماده کرده‌ایم که حدود ۹۰ درصد آن به‌صورت مردمی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های سالگرد زلزله بم و گرامیداشت روز ۹ دی با محوریت شهید سلیمانی برگزار می‌شود گفت: برنامه‌های هفته مقاومت با دعای کمیل سراسری در گلزار شهدای کرمان آغاز و با دعای ندبه به اتمام می‌رسد.

او با اشاره به اینکه یادواره شهدای تشییع، سیزدهم دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار می‌شود گفت: هیئت‌های مذهبی استان کرمان در ایام شهادت حاج قاسم و شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداری و سوگواری دارند.

او با اشاره به اینکه معرفی کرمان به‌عنوان پایتخت مقاومت اسلامی مطالبه مردمی در استان است و امروز کرمان میزبان زائرانی از اقصی نقاط دنیا، به‌ویژه کشور‌های جبهه مقاومت است افزود: درخواست داریم شهر کرمان در روز ۱۳ دیماه رسماً تعطیل شود تا تمامی مساجد استان بتوانند مراسم بزرگداشت را برگزار کنند.

سردار معروفی با بیان اینکه ۱۰ هزار ختم قرآن که از هفته بسیج در استان کرمان آغاز شده تا پایان هفته مقاومت به اتمام می‌رسد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ یادواره شهدای خانگی در سطح استان در هفته مقاومت برگزار می‌شود.

او بیان کرد: ۷ استان برای راه‌اندازی موکب به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اعلام آمادگی کرده‌اند و گذر شهید سلیمانی به صورت پیاده‌راه از گنبد جبلیه تا مزار شهید سلیمانی، اصلاح راه‌پله‌های گلزار و بیمه محل برگزاری مراسم از جمله گلزار شهدا و بیت‌الزهرا (س) نیز انجام شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از رونمایی از تالار شهید سلیمانی سخن به میان آورد و تصریح کرد: هنوز موفق نشده‌ایم، موزه شهید سلیمانی را در کرمان دنبال کنیم، بنابراین یک سوم از موزه دفاع مقدس کرمان را به تالار‌هایی ازجمله تالار پیروزی، تالار شهیدان و تالار حاج قاسم تبدیل کرده‌ایم.

سردار معروفی از بهره‌برداری از ۶۳ پروژه آبرسانی در این ایام خبر داد و گفت: آزادسازی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد در هفته مقاومت انجام و ۶۲۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان در هفته مقاومت در سطح استان توزیع می‌شود.

او، همچنین از دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به پروژه‌های آبرسانی، آزادی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد، اعزام تیم‌های پزشکی شهید رهنمون، اجتماع سلیمانی‌ها هر روز و شب، حسینیه سیار، ختم قرآن، تجلیل از مدافعان سلامت با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد.

او با انتقاد نسبت به اینکه برنامه‌های تبلیغی و آیینی را برنامه فرهنگی می‌نامیم، تصریح کرد: این‌طور نیست و باید رویکرد و نگرش‌ها تغییر کند و جریان‌سازی به نمادسازی، المان‌سازی، فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی نیاز دارد.

سردار معروفی در پایان تصریح کرد: کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام معرفی شود و این حق شهید سلیمانی و همچنین استان کرمان است که مبدا ومحور جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۲۰:۲۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چرابارزمندگان شاگردان شهیدسلیمانی برنامه نمگذاریدمردم بدانندرزمندگان عاشق شهیدسلیمانی بودنددرجنگ وبعدازجنگ رزمندگان بسیجی مستندبذاریدتشکر
آخرین اخبار