عبدالله شهید:

تنها نتیجه جنگ هسته‌ای نابودی نوع بشر خواهد بود

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد جنگ هسته‌ای را یک جنگ بدون برنده عنوان کرد که نتیجه‌ای جز نابودی نوع بشر نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عبدالله شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که اگر جنگ هسته‌ای شکل بگیرد، بشریت نابود خواهد شد و هیچ برنده‌ای در این جنگ وجود ندارد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: «معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) سنگ بنای رژیم جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای، پایه اساسی برای پیگیری خلع سلاح هسته‌ای و عنصر مهمی در توسعه کاربرد‌های انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز است. ما باید تلاش خود را برای دستیابی به جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای شدت ببخشیم. این پیامی است که من در دوران ریاست مجمع قویاً از آن دفاع می‌کنم.»

پیش از این، گوستاوو زلاوینن، دبیر دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای از تایید این اصل از سوی روسای جمهور روسیه و آمریکا خبر داده بود. به گفته زلاوینن، همه کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای می‌توانند بیانیه مشترک مشابهی را در نظر بگیرند و متعهد به گفت‌وگو باشند.

اولین دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار شد. در نتیجه این دیدار، روسای جمهور بیانیه مشترکی را تصویب کردند که در آن پایبندی روسیه و آمریکا به این اصل را تأیید و بیان کردند که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و هرگز نباید چنین جنگی به راه انداخت. این اصل از سوی سران اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا در نشست ژنو در سال ۱۹۸۵ نیز تایید شده بود.

ان پی تی یک معاهده بین المللی است که هدف آن جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته ای، فناوری تسلیحاتی و در مقابل ترویج همکاری در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

گفتنی است، کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای قرار است از ۴ تا ۲۸ ژانویه (۱۴ دی الی ۸ بهمن) برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۰
نسل بشر از رو زمین کنده بشه بهتر از اینه که آمریکا به دنیا حکومت کنه
آخرین اخبار