تزریق ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه

معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه از تزریق ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال آینده خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان مهرابی معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به تامین مناسب اعتبار برای پروژه قطار شهری در سال آینده گفت : سهم این پروژه در لایحه بودجه سال آینده ۷۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تقریبا معادل بودجه امسال پروژه است.

او گفت : نکته مهم این است که بودجه سال آینده قطار شهری کرمانشاه در لایحه بودجه از بودجه ۹ کلانشهر دیگر در این زمینه بالاتر است.

مهرابی افزود: دولت متناسب با پیشرفت پروژه‌ها اقدام به توزیع اعتبار کرده و با توجه به پیشرفت خوب فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه، بیشترین سهم بودجه در این زمینه در میان کلانشهر‌ها را به قطار شهری کرمانشاه اختصاص داده است.

او افزود: با توجه به اختصاص این میزان اعتبار از سوی دولت در لایحه بودجه، شهرداری برابر با همین میزان یعنی ۷۵ میلیارد تومان اعتبار را باید برای سال آینده برای این پروژه کنار بگذارد.

معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه از اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه در سال آینده خبر داد و ادامه داد: در این زمینه مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه را اخذ کرده و بانک مرکزی هم نامه آن را زده است.

او افزود: علاوه بر این‌ها از محل تسهیلات ماده ۵۶ نیز ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به پروژه در سال آینده تزریق خواهد شد.

مهرابی گفت: ماده ۵۶، کمکی است که دولت از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه‌های عمرانی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون پیگیر این قضیه بودیم که خوشبختانه اخیرا موفق به گرفتن مجوز دریافت این تسهیلات شدیم.

معاون سازمان قطار شهری کرمانشاه با اشاره به تزریق ۶۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری در سال آینده گفت: با این میزان اعتبار در سال آینده قادر خواهیم بود پروژه را طبق زمانبندی پیش بینی شده پیش ببریم.

او افزود: اگر در سال‌های آتی هم چنین اعتبارات خوبی کسب کنیم، ظرف دو تا سه سال آینده فاز یک پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.