پخش چند ده مستند درباره سردار سلیمانی در رسانه ملی

ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها روانه آنتن تلویزیون می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با هم افزایی تمامی حوزه‌ها و معاونت‌های برنامه ساز رسانه ملی، برنامه‌های مختلفی را به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها روانه آنتن می‌کند.

به گزارش ستاد رسانه‌ای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، پوشش لحظه به لحظه حضور اقشار مختلف مردم در مزار شهداى کرمان و شهید حاج قاسم از شبکه‌های مختلف در دستور کار رسانه است.

ویژه برنامه «ملک سلیمان» با استقرار دو استودیوى سیار و برقراری ارتباط زنده از مزار شهدای کرمان و حاج قاسم در سطح شبکه هاى ملى، استانى و برون مرزى، روانه آنتن شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خواهد شد. شبکه هاى رسانه ملى از روز شنبه تا دوشنبه از پیش ظهر تا حوالى نیمه شب در ارتباط هاى زنده و بصورت متناوب مخاطبان را در جریان حال و هواى مزار شهداى کرمان قرار خواهند داد.

مراسم بزرگداشت لحظه شهادت در فرودگاه بغداد بامداد ۱۲ دی از شبکه هاى ۳ و ۵ پخش مى شود و نیز شبکه یک از مزار شهید سلیمانی در کرمان در دستور کار دارد.

چند ده عنوان مستند جدید مرتبط با شهید سلیمانی و مقاومت در جدول پخش شبکه‌ها پیش بینی شده که در چند روز اخیر با پخش مستند "خاطرات آن مرد" آغاز شده است و طی روز‌های آینده هم مستند‌های تازه دیگری از شبکه‌های رسانه ملی به روی آنتن خواهد رفت.

مستند هاى ویژه "خانه مادری " درباره بیت الزهرا سلام الله علی‌ها در کرمان، مجموعه "روایت حبیب " " ۷۲ ساعت آخر زندگی حاج قاسم " و روایت نزدیکان و خانواده ایشان، «خاطرات آن مرد» و «سردار دل ها» علاوه بر پخش از شبکه‌های سراسری، در دستور کار شبکه‌های استانی قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، شبکه هاى رسانه ملى علاوه بر تولیدات رسانه اى خود مراسم هاى اصلى و جانبى ویژه دومین سالگرد را که به همت دیگر نهادهاى فرهنگى و بخش هاى مردمى برگزار مى شود، پوشش خواهند داد.

مراسم پیشکسوتان دفاع مقدس دهم دی ماه از شبکه افق روى آنتن مى رود.

همایش بزرگ دختران حاج قاسم از شبکه‌های ۳ و امید و محفل انس با قرآن در مزار شهدای کرمان ۱۱ دی از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

دو همایش علمی مکتب حاج قاسم یکشنبه ۱۲ دی ماه از شبکه ۴ و همایش بزرگ ورزشکاران در باغ موزه دفاع مقدس، یکشنبه ۱۲ دی ماه از شبکه ۳ و ورزش پخش می‌شود.

مراسم سالگرد شهید سلیمانی که در مصلای تهران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود در ۱۳ دی ماه مصادف با سالروز شهادت شهید سپهبد سلیمانی ساعت‌های ۱۳:۳۰ تا ۱۵ از شبکه دو و ۱۵ تا ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مراسم سالگرد در کرمان با حضور سردار سلامی ۱۶ دی ماه از شبکه ۳ روانه آنتن می‌شود.

تشییع سراسری شهداى گمنام، پنج شنبه هفته آینده ۱۶ دی ماه و همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در تهران و برخی شهرستان‌ها به طور کامل از شبکه‌های ۱ و ۳ و ۵ پوشش داده می‌شود.

مراسم تکریم مدافعان سلامت و طرح ملی شهید سلیمانی نیز ۲۰ دی ماه از شبکه سلامت به روی آنتن می‌رود.

گزارش هاى خبرى معاونت سیاسى با موضوع مراسم اصلى و جانبى در تهران و کرمان و دیگر شهرهاى کشور و کشورهاى محور مقاومت عراق، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان در سالگرد شهادت پخش می‌شود.

بر اساس این گزارش؛ شبکه تلویزیونی اینترنتی «مرد میدان» با هدف شناخت مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی و فرهنگ ایثار و مقاومت بر بستر تلوبیون و وسانه سپهر فعال شده است.

بر اساس این گزارش، از گنجینه آرشیو مرکزى رسانه ملی، تصاویری مرتبط با حاج قاسم گردآورى شده و برای تولید آثار مستند و میان برنامه در اختیار برنامه سازان قرار گرفته است.

همچنین حمایت رسانه اى از پویش هاى مردمى همچون اهداى خون، نذر آب و نان به نیت حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

علاوه بر شبکه‌های تلویزیونی، «رادیو مقاومت» ٢٤ ساعته به موضوع مکتب و مقاومت می‌پردازد.

گفتنی است برنامه هاى امسال با هم افزایى تمامى حوزه‌ها و معاونت هاى برنامه ساز رسانه ملى به صورت یکپارچه طراحى شده و در تعامل با مکتب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های شهید سلیمانی و دیگر نهاد‌های فرهنگى کشور از قاب رسانه ملی پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۱ ۱۶ دی ۱۴۰۰
شهادتت مبارک سردار
Iran (Islamic Republic of)
حسن باقری پو
۱۲:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام به روح ارواح شهدا سلام به روح پر اندیش باذسلوگ حسینی حاج قاسم سلیمانی من اگر ساعتها از سجایای حاج قاسم بخواهم بگوم کم است فقط در یک جمله خلاصه میکنم و می‌گویم هر کس یک ابتدا دارد یک انتها ومیشود برای هرکس یک خلاصه بیان کرد من 57 سال سن دارم خیلی در جبه های جنگ بودم خیلی از بزرگان جنگ فقط مثال کوتاه حاج همت حسن باقری مهدی باقری زین الدین حاج متوسلیان و.... هیچ کس نمیتواند برای حاج قاسم پایانی تعریف کند چون پایان ندارد او همیشه تا ابد زنده و در قلب همه مردم است او متعلق به ایران نیست او متعلق به تمام عاشقان اهل بیت است یک جمله زیبا از حاج قاسم بگویم
خدایا سرانجام مرگ را شهادت قراربده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۵۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
سلام
شهادتت حاج قاسم ورفتن این مرد بزرگ چنان که خنجری به قلبم خورده وقلبم شکسته که هیچگاه خاطرات این مرد بزرگ از یادم نخواهد رفت انشاالله سرداران دیگر پرچم این سردار دله وقلبهارا بر میدارن وراهش ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
این بزرگمرد متعلق به همه ملت ایران با هر عقیده ای است یادش جاودانه گرامی باد ....
ای کاش در زمینه اقتصادی و صنایع خودرو سازی هم چنین سردار قاطع و خلاق و درستکار و خالصی داشتیم که اقتصاد ایران را به اوج پیشرفت و شکوفایی می رساند ... ای کاش ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ دی ۱۴۰۰
اصلاح‌طلبان اصلاح‌طلبان می سوزند کجاشان معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۵۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
روح شهیدان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
همه مرد ایران انتظار داشتند انتقام این عزیز ترینان را واقعا و در خور بگیرند نه ظاهری و با زدن چار تا موشک به سوله خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
صد و صدها هم بسازین باز برای این مرد بزرگ کمه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۰۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایران و مهندس ابومهدی در عراق مصداق این مصراع شعر فردوسی ؟؟ که ضرب المثل هست ، بودند و این ضرب المثل را عینیت بخشیدند:
چه یک مرد جنگی، چه صد دشت مرد!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۰۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
نمیدانم چرا تمام مستندهای از این قبیل را نیمه شب به بعد میگذارند!! گویی مخاطب فقط کسانی هستند که مشکل بی خوابی دارند!!!
در حالیکه زمانهای مناسب تر مثلا بعد از اخباز ساعت 21 یا 22 اختصاص دارد به تبلیغ چیپس و پفک و کفش و ...... ! و سریالهای آبگوشتی !
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۴:۴۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
دشمنان انقلاب اسلامی فکر می کردند که با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی و اسلام و جبهه مقاومت ضربۀ غیر قابل جبرانی خواهد خورد در حالی ندانسته با ریختن این خون پاک خون جدیدی بر رگهای انقلاب اسلامی جاری کردند . و خود دشمن هم فهمید که تأثیری که شهادت حاج قاسم در ادامۀ جریان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی دارد به مراتب بیشتر از تأثیر وجودی اوست هرچند وجود او بسیار بسیار ارزشمند بود .
حاج قاسم با زندگی و شهادتش به ما ثابت کرد که راه عزت و سعادت در دنیاه و آخرت پیروی محض از ولایت است .
حاج قاسم به ما نشان داد که نباید از انقلابی بودن خسته شد
حاج قاسم ثابت کرد که نباید از کثرت دشمن ترس به دل راه داد
حاج قاسم به ثابت کرد که هرگز نباید در مقابل ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم سکوت کرد و بی تفاوت بود
حاج قاسم با نحوۀ زندگی و شهادتش برای امت اسلام شاخص شد و پرچمی شد برای کسانی که در تلاطمات اجتماعی و سیاسی احیاناً دچار سردرگمی شده بودند
حاج قاسم ثابت کرد که مسلمانی و ایمان به خدا و تفکر توحیدی هرگز با نا امیدی یکجا جمع نمی شود و مؤمن در هیچ شرایطی نا امید نمی شود
حاج قاسم با شهادتش مکتبی را بنیان نهاد که در آن مکتب با ظالم باید مبارزه کرد اگرچه از نظر اعتقادی همفکر توست و از مظلوم باید دفاع کرد اگرچه اختلاف عقیده با او داری
حاج قاسم ثابت کرد که شهادت در راه ایمان و اعتقاد و مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم بهترین راه سعادت در دنیا آخرت است .
حاج قاسم ثابت کرد که با تمام تبلیغات مسمومی که در سطح جهان برای نابودی مبانی انسانیت صورت گرفته بشر امروز تشنۀ حقیقت و حریت و عدالت است و لذا می بینیم که بسیاری از یاوه گویی ها بعد از شهادت این بزرگمرد رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است اگر چه شیطنت ها هست و بیشتر هم شده اما در بسیاری موارد شکل آن کاملاً متفاوت شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بله
آخرین اخبار