استقبال از قهرمان پاورلیفتینگ آسیا در تربت حیدریه

"امیر نورحسینی" قهرمان پاورلیفتینگ رقابت‌های آسیایی در بازگشت از این مسابقات هنگام ورود به زادگاهش تربت حیدریه، مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نورحسینی ملی‌پوش تیم پاورلیفتینگ ایران و دانشجوی کارشناسی تربیت‌بدنی با حضور در دسته منهای ۷۴ کیلوگرم رقابت‌های استانبول در بخش‌های اسکوات و ددلیفت به ترتیب با مهار وزنه ۲۳۰ و ۲۵۵ کیلوگرم، مقام نخست آسیا را کسب کرد.

این ورزشکار تربتی همچنین در بخش پرس‌سینه با ثبت رکورد ۱۴۷.۵ کیلوگرم به مقام دوم آسیا دست یافت و در مجموع با کسب دو نشان طلا و یک نقره در بین ۸۷۰ ورزشکار حرفه‌ای بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ایستاد و نشان طلای جوانان قاره کهن را بر گردن آویخت.

مجید رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه  این مراسم که با حضور فرماندار تربت‌حیدریه، مسئولان محلی و جمعی از شهروندان ورزش دوست برگزار شد گفت: از مسئولان شهرستان خواسته می شود تا از قهرمانان ملی و بین المللی خود حمایت بیشتری داشته باشند.

او گفت: بسیاری از قهرمانان شهرستان ما مجبور هستند هزینه حضور در مسابقات ملی و بین المللی را خود پرداخت کنند و این در حالی است که آن‌ها باید تلاش خود را بر روی رشته قهرمانی و مسابقات متمرکز کنند.

در این مراسم علاوه بر فرمانداری شهرستان و دیگر نهادها، باشگاه‌های ورزشی و خانواده و وابستگان امیر نور حسینی با هدایای خود از این قهرمان آسیا قدردانی کردند.

همچنین  مروج تربتی خیر نیک اندیش و عضو هیئت امنای بنیاد خیرین حامی دانشگاه تربت حیدریه با اهدای مبلغ ۸۰ میلیون ریال از قهرمان مدال آور آسیا قدردانی کرد.

۸۷۰ پاورکار از ۲۴ کشور آسیایی در مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا تا نهم دی ماه در سالن بایرام پاشا شهراستانبول در چهار رده سنی با هم رقابت کردند.

مسابقات پاورلیفتینگ یا "وزنه‌برداری قدرتی" در سه حرکت یا بخش با عناوین "اسکوات، پرس‌سینه و ددلیفت" برگزار می‌شود. برای هر یک از این حرکت‌ها سه انتخاب توسط وزنه‌بردار صورت می‌گیرد تا بیشترین وزنه زده شده برای آن‌ها جمع زده شود. بر این اساس ورزشکاری که بیشترین عدد مجموع وزنه‌های مهار شده را کسب کند به عنوان نفر برتر رقابت‌ها شناخته می‌شود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.