ضرورت بکارگیری معماری اسلامی ایرانی در ساختمان سازی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت:در ساخت و ساز‌های شهری بایدبیش از گذشته به معماری ایرانی اسلامی توجه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -اسلامی  رئیس شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز شورا که با حضور اعضاء جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی برگزار شد با بیان این مطلب گفت: نظام مهندسی و مجموعه مدیریت شهری باید الگوی مناسبی از معماری ایرانی اسلامی به شهروندان ارائه کنند.

 اسلامی با بیان این که سازمان نظام مهندسی، شهرداری و مجموعه مدیریت شهری می‌توانند با همکاری و همراهی شهر مانع از تغییر ترکیب و ساخت شهری شوند گفت: می‌توان با تقویت ارتباط بین سازمان نظام مهندسی و مدیریت شهری کنترل کاملی به روی نمای ساختمان‌ها ایجاد کرد تا از ایجاد هرگونه نمای نامتعارف در سطح شهر جلوگیری کنیم.

او در ادامه به بالابودن هزینه‌های نظارت در سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: برخی از نظارت‌های صورت گرفته بر ساخت و ساز‌ها در شهر صوری است و حتی در تعدادی از موارد نیاز داریم که بر همین نظارت‌ها هم نظارت شود.

شهردار قم نیز در این جلسه به وجود برخی مشکلات در حوزه ساخت و ساز‌های شهری اشاره کرد و گفت: افرادی که در سطح شهر اقدام به ساخت و ساز می‌کنند با هر دو نهاد شهرداری ونظام مهندسی دچار مشکل می‌شوند و باید حجم این مشکلات را کاهش دهیم.

 سقائیان نژاد گفت: بروکراسی حاکم بر نظلرت در سازمان نظام مهندسی و همچنین صدور پروانه در شهرداری‌ها موجب معطل ماندن سرمایه مردم می‌شود.

شهردار قم  بروکراسی حاکم بر این دو نهاد را یکی از عوامل بروز تخلفات در ساخت و ساز‌های شهری عنوان کرد و گفت: بروکراسی در برخی موارد به حدی زیاد می‌شود که شهروندان به سمت تخلف از قوانین ساخت وساز پیش میروند.

اوگفت: با همکاری شهرداری و نظام مهندسی باید کمیته مشترکی برای حل این مشکلات و معضلات تشکیل شود.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان نیز در این جلسه اجرای طرح توسط مجریان و سازندگان غیرمتخصص را یکی از عوامل اصلی بروز تخلفات ساختمانی دانست و گفت: در صورتی که پروانه ساختمانی به نام مجری ذی صلاح صادر شود تا حد زیاد از تخلفات در این زمینه جلوگیری خواهد شد.

مقومی عدم آگاهی مردم را یکی دیگر از مشکلات ساخت و ساز‌های شهری عنوان کرد و گفت: در صورتی که مردم از آگاهی کافی در این حوزه برخوردار باشند خودشان تخلفات را به ناظرین اطلاع می‌دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار