آلمان: پای نورد استریم ۲ را به مناقشات اوکراین باز نکنید

وزیر دفاع آلمان امروز (پنجشنبه) نسبت به ایجاد مشکل در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ به بهانه بحران اوکراین هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی RBB گفت: «ما نباید پروژه نورد استریم ۲ را به این درگیری بکشانیم».

وزیر دفاع آلمان در ادامه بر لزوم حل درگیری روسیه و اوکراین تاکید کرد و گفت این بحران باید با گفتگو حل شود.

روز گذشته گروهی از قانون‌گذاران آمریکا لایحه‌ای ارائه دادند که اگر تصویب شود، تحریم‌هایی علیه رئیس‌جمهور روسیه، نخست وزیر این کشور، وزاری خارجه و دفاع و برخی دیگر از مقامات این کشور اعمال می‌شود. گفته می‌شود تحریم‌های مذکور ممکن است پروژه نورد استریم ۲ را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

نورد استریم ۲ پروژه‌ای است که باعث می‌شود گاز مستقیما از روسیه به آلمان برسد. پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا حدی بتواند بحران انرژی اروپا را حل کند. اما آمریکا ادعا می‌کند نورد استریم ۲ ابزاری برای اعمال نفوذ و قدرت روسیه در اروپا است.

گفتنی است تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین پیشنهاد شده است. آمریکا ادعا می‌کند روسیه با استقرار نیرو‌های خود در مرز اوکراین قصد حمله نظامی به این کشور را دارد. این در حالی است که ادعای آمریکا توسط یکی از مقامات اوکراینی هم رد شده است.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین چندی پیش اعلام کرد که کی‌یف خطری نسبت به مرز خود با روسیه احساس نمی‌کند و تعداد سربازان روسی مستقر در مرز برای حمله نظامی کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار