عقب‌نشینی آمریکا از اتهامات علیه روسیه در موضوع اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا از ادعاهای غرب درباره تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین عقب‌نشینی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با عقب‌نشینی از ادعاهای ایالات متحده و متهم کردن روسیه به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین، اعلام کرد معتقد نیست که روسیه «قطعاً» برای حمله به اوکراین تصمیم داشته باشد.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام این‌که «روس‌ها در مذاکرات، حرفه‌ای و جدی بودند»، گفت: «ما برای دیپلماسی با روسیه آماده هستیم، اما برای دفاع از متحدانمان نیز آمادگی داریم.»

روابط روسیه و ناتو به ریاست آمریکا اخیراً به دلیل افزایش حضور نظامی اعضای این پیمان در نزدیکی مرز‌های روسیه به بهانه حفاظت از اوکراین در برابر آنچه که آنان تهدید بالقوه روسیه می‌خوانند، متشنج شده است. با این حال مقامات روسیه اخیراً پیشنهاد‌های امنیتی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده‌اند، اما واشنگتن گفته است نمی‌تواند این خواسته‌ها را بپذیرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (پنجشنبه) با اعلام این‌که مسکو بسته به شرایط خاصی که به دلیل اقدامات واشنگتن و متحدان غربی آن ایجاد می‌شود، به تحریم‌های جدید آمریکا پاسخ خواهد داد، گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در آخرین گفت‌وگوی تلفنی خود به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که اگر روسیه را تحریم و تهدید کند، روابط نابود خواهد شد.»

این دیپلمات روس اعلام کرد که تهدید‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه گستاخی و پوچ است و هرکسی می‌تواند آن را درک کند.

مقامات غربی و اوکراین اخیراً ادعا‌هایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعا‌ها را «پوچ و بی‌اساس» خواند و از آن به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها یاد کرد. پسکوف هشدار داد که استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار