آبگیری سدهای استان کرمان در پی بارش های اخیر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: در حال حاضر، ۳۸ درصد سد نساء، ۳۷ درصد سد تنگوئیه، ۳۷ درصد سد جیرفت و ۶۲ درصد سد بافت پر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان- ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان صبح امروز در استانداری کرمان برگزار شد.

مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان،  گفت: همزمانی وزش طوفان و گرد و خاک، زمین لرزه و بارندگی، طی ۲۴ ساعت گذشته از شواهد حادثه‌خیزی استان کرمان است و زمین لرزه ساعت ۱۷ و یک دقیقه دیروز در حد فاصل چهارفرسخ و کوهپایه تا هم اکنون ۱۱ پس لرزه داشته و بزرگ ترین آن امروز صبح با ۳.۱ ریشتر بوده است.

سعیدی می‌گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته تمام ارگان‌ها و نهاد‌های مربوطه در ستاد مدیریت بحران آماده‌باش بودند و تداوم این آماده‌باش تا ۲۴ ساعت آینده داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: منطقه شهداد از لرزه‌خیز‌ترین نقاط کشور است.

تورج جدیدی مدیرکل هواشناسی استان کرمان از آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان از دیروز از مناطق جنوب و غرب نام برد و گفت: این سامانه تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه فعال خواهد بود.

به گفته او مخاطره این سامانه بارشی، باران و برف و وزش باد‌های شدید هست و امروز برای غرب و شهرستان‌های جنوبی بارندگی بالاترین حد در نظر گرفته شده است.

جدیدی می‌گوید: طی ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در منوجان ۳۵، ساردوئیه ۱۸.۴، رودبارجنوب ۱۱.۲، قلعه‌گنج ۸، بهادرآباد ۶.۵، کهنوج ۹، ارزوئیه ۶.۹، جیرفت ۷.۱، میانده جیرفت ۱۰ و فاریاب ۵ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

او گفت: همچنین در خَبر ۲۱.۳، بافت ۱۷.۴، فیض‌آباد راور ۱۰.۵ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

فرمانداران منوجان، رودبار جنوب و قلعه‌گنج نیز در ارتباط تصویری از برآورد خسارت‌های سیل ۱۲ دی ماه به احشام و اثاثیه منزل و ارسال گزارش  آن به ستاد استانی مدیریت بحران سخن گفتند. 

 محمد محمودی، فرماندار منوجان گفت:  جمع بندی خسارت سیل در اثاثیه و احشام در سیل گذشته انجام و به سند ارسال شده است. 

او می گوید: بستر رودخانه منوجان در پی بارندگی گذشته تهدیدات بیشتری دارد و لایه روبی‌ها انجام شده  است. 

 علی پرورش، فرماندار رودبار جنوب نیز گفت: برررسی خسارت‌های احشام و لوازم منزل با دقت انجام و به استان اعلام شده است.

علی رشیدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد سد نساء، ۳۷ درصد سد تنگوئیه، ۳۷ درصد سد جیرفت و ۶۲ درصد سد بافت پر شده است.

احسان عراقی‌زاده ، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از اصلاح ۵۸۰ کیلومتر راه بعد از وقوع سیل گذشته خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ متر اصلاح دیواره‌های هدایت آ ب ها و  تخلیه و لایه روبی  هزار و ۵۰۰ دهانه پل صورت گرفته است.

 او می‌گوید: آبنمای وکیل‌آباد نیز که تخریب شده بود، از سوی پیمانکار در حال بازسازی است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان  از لزوم تخصیص اعتبار به مجموعه به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران و اقدامات لازم با توجه به بارندگی‌های هفته جاری نام برد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار