استاندار اردبیل:

مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه اندازی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با هدف رونق تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال، مرکز تحقیقات گلخانه‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل بیشتر مد نظر قرار گرفته و سرمایه‌گذاری خوبی هم در این بخش ایجاد شده، ولی لازم است ضمن ایجاد زیر ساخت‌های لازم، این گلخانه‌ها به صورت مداوم فعالیت داشته باشند در غیر اینصورت گلخانه‌های فصلی منجر به اشتغال پایدار و رونق تولید و صادرات نمی‌شود.

استاندار اردبیل در جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه کشاورزی سنتی منجر به تولید ثروت نمی‌شود گفت: کشاورزی ما باید از کشاورزی سنتی خارج و مجهز به تکنولوژی روز و مدرن باشد تا منجر به تولید ثروت، رونق تولید و اشتغال، توسعه صادرات و رقابت در بازار‌های جهانی شود.

عاملی می‌گوید:در بحث ایجاد گلخانه‌ها هم کشت سنتی قابل قبول نبوده و ضروری است ایجاد و راه اندازی آن‌ها براساس تکنولوژی روز دنیا باشد.

او توسعه کشت در شهر ک گلخانه‌ای پارس آباد مغان را یادآور شد و گفت: محصولات شهرک‌های گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری شهرستان پارس‌آباد صادرات محور هستند و می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید نقش فوق‌العاده‌ای را ایفا کند.

استاندار اردبیل گفت: تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی نقش مهمی در اشتغال پایدار و کاهش هزینه‌های تمام شده محصولات تولیدی دارد و مهم‌ترین اولویت دولت حمایت از تولید و بخش خصوصی برای رونق اقتصادی و اشتغال استان است و تکمیل زنجیره تولید واحد‌های کشاورزی نیز از جمله اقداماتی است که برای تامین زیرساخت‌های آن حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

عاملی گفت:برای تولید ثروت و ارزش افزوده در بخش کشاورزی نیاز به اقدامات تحولی است و باید تغییرات اساسی در شیوه‌های تولید صورت گیرد.

او تصمیم‌سازی در حوزه کشاورزی با مشارکت کارشناسان و فعالان کشاورزی را گامی برای افزایش ثروت در این بخش و سایر حوزه‌های مهم استان دانست و گفت: فعالان این حوزه اشرافیت بیشتری نسبت به مسائل دارند و باید با بخش‌های دولتی برای تصمیم سازی در این بخش مشارکت داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت: حل مشکلات اقتصادی و افزایش درآمد‌های مردم از جمله اهداف مهم دولت است که برای رفع فقر تقویت کشاورزی استان از جمله اولویت‌های مهم بوده و با رفع مشکلات توسعه‌ای این بخش، حوزه‌های صنعت و گردشگری نیز منتفع می‌شود.

به گفته عاملی فضای کسب و کار در این استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق می‌گیرد و برای بهبود فضای کسب و کار استان کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا موانع موجود شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

او گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جهت رونق تولید و اشتغال حمایت کنند و اگر این حمایت‌ها صورت نگیرد بخش تولید و صنعت متضرر می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: قوانینی که مخل تولید است باید مورد بازنگری شده و بصورت دقیق و عادلانه مورد اجرا گذاشته شود و دستگاه قضا هم در این مورد وظیفه اصلی دارد که آن هم تحقق عدالت و اجرای دقیق قانون می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.