اعلام برنامه‌های ایام الله دهه فجر

رئیس کارگروه فرهنگی ستاد دهه فجر استان کرمانشاه گفت : برنامه‌های فراوان برای ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک داده شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه-  بهرام فاضلی گفت : برنامه‌های فراوان برای ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک داده شده یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها برگزاری جشنواره فیلم فجر و نمایش آن بر روی پرده سینما‌های کرمانشاه خواهد بود.

با هماهنگی‌های به عمل آمده فیلم‌های منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر ۱۵ تا ۲۲ بهمن در سینما‌های استان به روی پرده خواهد رفت.

اجرای چهاردهمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی در ۲ بخش مفهومی و نمایشگاه خوشنویسی، اجرای نمایش‌های برتر صحنه‌ای و خیابانی در سطح استان و جشن موسیقی و فجر و جشنواره فرهنگی روستا و عشایر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

برگزاری آئین پایانی جشنواره بین المللی سیمای امام رضا (ع) در ادبیات کودک و نوجوان و آئین اختتامیه جشنواره کالا و محصولات فرهنگی، برپایی محافل ادبی در شهر‌های کنگاور.

سرپل ذهاب، جوانرود و کرمانشاه در ایام دهه فجر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌هایی مانند افتتاح ۱۵ سالن ورزشی، برگزاری جشنواره استانی فرهنگی و هنری علمدار و برپایی نمایشگاه یاوران انقلاب توسط سازمان بسیج دانش آموزی را در دستور کار دارد.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲ برنامه شاخص برگزاری مسابقه عکاسی جاذبه‌های استان و همچنین رایگان کردن بازدید از اماکن تاریخی برای گروه‌های هدف را در دستور کار قرار داده است.

برنامه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از جمله پویش فرهنگی و هنری در استان اجرای تئاتر‌های خیابانی و روایت گری انقلاب دارد معاونت فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه رژه موتورسواران در روز ۱۲ بهمن، برپایی نمایشگاه طلایه داران کارآفرین و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی را تدارک دیده است.

برنامه‌های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان مسابقه ساخت عروسک استکبار جهانی برای روز ۲۲ بهمن، اجرای برنامه‌های ادبی خوانش شعر با عنوان شکوه پیروزی انقلاب و ارسال نامه‌های بی قرار به خانم زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی از مهمترین آن‌ها است.

اعزام مبلغ به مراکز شهری و عشایری، برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد و محله ها، تجلیل از هیئت‌های مذهبی، پیرغلامان و مداحان و برپایی مسابقه مقاله نویسی و کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی در گام دوم از مهمترین برنامه‌ها است.

سازمان بسیج هنرمندان هم برنامه‌هایی تحت عنوان عصر شعر استانی با موضوع دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کارگاه خوشنویسی با حضور خوشنویسان برتر استان و کارگاه نقاشی در فرهنگسرای شهر را تدارک دیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار