اعطای تسهیلات و فراهم سازی زمینه آزادی زندانیان در فارس

رییس کل دادگستری فارس: قضات در بازدید‌های خود از زندان اعمال ماده ۱۴ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط و فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید سرزده از زندان عادل آباد بابررسی وضعیت عمومی زندان و بازدید از آخرین وضعیت بهداری در حال بازسازی زندان مرکزی شیراز با ۲۴۰ تن از زندانیان اندرزگاه پاک به صورت چهره به چهره ملاقات کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی گفت: قضات در بازدید‌های خود از زندان اعمال ماده ۱۴ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط و فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند.

او با تأکید بر اینکه حضور مستمر همکاران قضایی استان فارس و کیفیت حضور آنان به صورت هفتگی توسط یکی از معاونین دادگستری استان نظارت و بررسی می‌شود، گفت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان زمینه تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

موسوی گفت: دسترسی آسان زندانیان به مقامات و مسئولین قضایی از جمله حقوق شهروندی مددجویان است که این امر در مجموعه قضایی فارس همواره از اولویت‌ها و برنامه‌های تأکیدی مدیریت ارشد قضایی استان است.

در جریان این بازدید سرزده علاوه بر بررسی آخرین وضعیت قضایی کلیه زندانیان مهریه زمینه بهره مندی ۱۰ تن از زندانیان از مرخصی و اعطای عفو به یکی از نادمان این اندرزگاه نیز فراهم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس هم در این بازدید ضمن دستور تشکیل جلسه با شکات یکی از پرونده کثیر الشاکی در خصوص دعوت از اولیاء دم یک پرونده قتل و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت در این پرونده تأکید کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار