حبیبی:

ایستگاه های بازرسی فارس تجهیز شوند/ کشف بیش از ۴۹ تن مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: کشفیات مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال ۵ درصد افزایش داشته است و بیش از ۴۹ تن مواد مخدر را کشف کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس  با بیان اینکه مواد مخدر ریشه اکثر تخلفات و جرائم جامعه است، گفت: اگر کار علمی انجام نشود آسیب همیشه به قوت خود باقی می‌ماند.

او با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است و بیش از ۴۹ تن مواد مخدر را کشف کردیم، گفت: در زمینه معتادان متجاهر رتبه ۶ کشور را داریم و از یک دی ماه طرح ساماندهی شروع شده است، اما هم فضا کم داریم و هم پشتیبانی از مراکزی که موجود است، کم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه ۱۴۴۷ متعاد را از ابتدای دی ماه جمع آوری کردیم، گفت: ۱۱۸۴ نفر تحویل مراکز برای غربالگری شده است ۲۶۱ نفر که تعریف معتاد متجاهر ندارند باید تصمیم‌گیری برایشان شود.

سردار حبیبی با بیان اینکه کار بسیار بزرگی درباره آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی باید انجام شود، بیان کرد: باید از طریق صداوسیما و فضای مجازی باید به مردم آگاهی داده شود.

او با اشاره به نیازمندی‌های استان برای ایجاد و تجهیز ایستگاه‌های بازرسی گفت: در محور لار جهرم شیراز، محور جم فیروزآباد، محور قطرویه، در محور داراب و در محور رستم نیاز است که ایستگاه بازرسی با تجهیزات ایجاد شود.

سردار حبیبی با اشاره به سابقه جرم در معتادان متجاهر گفت: ۲۲۰ نفر از افراد جمع‌آوری شده سابقه سرقت از یک تا یازده مرحله دارند بنابراین این طرح فقط جمع‌آوری معتاد نیست بلکه کمک به کاهش سرقت نیز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.