طبق اعلام شرکت توانیر؛

مشترکان برق باید کنتور هوشمند نصب کنند/ نصب هر کنتور چقدر خرج دارد؟

توانیر اجرای موفق طرح پلکانی شدن تعرفه‌های برق برای مدیریت مصرف آن را نیازمند اجرای یک طرح مکمل می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان - طرح پلکانی شدن تعرفه‌های برق، نیازمند اجرای یک طرح مکمل، یعنی هوشمندسازی اندازه گیری مصرف است؛ این را آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید.

محاسبه پلکانی تعرفه‌های برق از ابتدای بهمن با اهدافی مثل مدیریت مصرف، کاهش یارانه پرمصرف‌ها و جلوگیری از قطع شدن برق آغاز شده است.

به گفته کارشناسانی همچون نجفی رئیس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی، اجرای طرح هوشمندسازی اندازه‌گیری مصرف، با نصب کنتورهای هوشمند امکان پذیر می‌شود.

مزیت نصب کنتورهای هوشمند برق چیست؟

او می‌گوید: با نصب کنتورهای هوشمند، می‌توان هزینه‌های بهره برداری از برق را در ساعات اوج مصرف و عادی، به شیوه متفاوتی محاسبه کرد، یعنی مشترک متوجه می‌شود که اگر در ساعت اوج مصرف، استفاده غیرضروری از برق داشته باشد، باید هزینه بیشتری بپردازد و به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هم ترغیب می‌شود.

مزیت دیگر نصب کنتورهای هوشمند، افزایش سرعت و دقت در صدور صورتحساب‌های برق است؛ به طوری که به گفته مدیرعامل توانیر، هر ۱۵ دقیقه یکبار، امکان مشاهده مصرف مشترک در مراکز مدیریت مصرف وجود خواهد داشت.

رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع این شرکت هم می‌گوید، مشترک هر دو ساعت یکبار می‌تواند از میزان مصرف خود مطلع شود و اطمینان پیدا کند که ولتاژ مناسبی را دریافت می‌کند.

به گفته او، اهمیت دیگر کنتورهای هوشمند برق این است که ولتاژ تحویلی به مشترکان پرمصرف محدود می‌شود تا برق را درست مصرف کنند.

نصب کنتورهای هوشمند برق، بیش از ۱۰ سال در انتظار اجرای قانون

نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان برق، بیش از ۱۰ سال است که در قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی الزامی شده اما مسئولان شرکت توانیر مانند هادی مدقق مدیر دفتر هوشمندسازی این شرکت، طی این سال‌ها چون نیازی به نصب آن‌ها احساس نشده، موانع تولید داخلی این کنتورها پابرجا مانده بود.

فعالان بخش خصوصی مانند صالحی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز می‌گویند، مشکلات زیرساختی تولید داخلی کنتورهای هوشمند برق مانند کسب دانش فنی را برطرف کرده‌اند و فقط، دولت باید تضمین بازگشت سرمایه را برای تولید به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بدهد.

موضوعی که مدیر هوشمندسازی توانیر گفته، با توجه به پیش بینی شدن ردیف اعتباری در قانون بودجه ۱۴۰۰ و لایحه بودجه سال آینده، دستگاه‌های مختلفی در کشور برای آن بسیج شده‌اند تا میزان تولید ماهیانه این کنتورها که هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار عدد است، به یک میلیون عدد برسد.

لزوم نصب کنتورهای هوشمند برق برای کارخانجات در شهرک‌های صنعتی

موسوی نایب رئیس انجمن سازندگان کالا و خدمات تجدیدپذیر هم خبر داده، نصب کنتورهای هوشمند با هدف استفاده از سقف کارخانجات برای تولید انرژی خورشیدی از شهرک‌های صنعتی استان تهران آغاز شده است.

او می‌گوید، نیاز برق این شهرک‌ها حدود ۱۸ هزار مگاوات است که ۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات از آن تامین می‌شود و کارخانجات با نصب تجهیزات تولید انرژی خورشیدی می‌توانند علاوه بر تامین برق خودشان، به ظرفیت تولید برق کشور هم اضافه کنند و به دولت برق بفروشند.

طبق آمارهای شرکت توانیر، از سال ۱۳۹۵ تاکنون، نصب کنتورهای هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها برای بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و ادارات آغاز شده و هم اکنون، ۵۰ درصد بار شبکه برق با استفاده از کنتورهای هوشمند به صورت رؤیت پذیر است.

این رقم تا زمان اوج مصرف برق در تابستان سال آینده باید ۷۵ درصد برسد. طی سه سال آینده نیز، تمام ۳۷ میلیون مشترک برق کشور که ۳۰ میلیون از آن‌ها در بخش خانگی هستند، باید مجهز به کنتورهای هوشمند باشند.

در حال حاضر شرکت های توزیع برق استانی، با شناسایی مشترکان پرمصرف اقدام به نصب کنتور هوشمند برای آن‌ها می‌کنند اما اگر مشترکی تمایل به نصب این کنتورها زودتر از برنامه وزارت نیرو داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به سامانه «برق من» درخواست خود را ثبت کند.

هزینه نصب این کنتورهای هوشمند برق، به گفته مدقق مدیر هوشمندسازی توانیر، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است که طبق قانون بودجه، امکان پرداخت اقساطی آن در بازه زمانی ۲۴ ماهه (دوساله) وجود دارد؛ یعنی ماهیانه ۲۹ تا ۳۳ هزار تومان.

گزارش از رقیه هویدا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناسم
۰۸:۲۵ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
من کنتور سه فاز ۳۲ امپرو ۷،۸سال قبل حوالی ۳،۴میلیون خریدم
الانه اگه قرار باشه با هوشمند عوضش کنید اون سه فاز قبلیو به قیمت روز باید ازم بخرید
یعنی ۳،۴تومن ۷،۸سال پیشو با توجه به تورم چند ساله نقدا باید بدین تا اجازه تعویض بدم
پول هوشمندم رو چشامم میدم خدمتتون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
برای من سه فاز تعویض کردن دو تا بازای هر کدوم بیشتر از چهار نیم میلیون نقدی گرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
باسلام منزل مادوطبقه است ودوخانواده زندگی میکنیم ویک انشعاب برق داریم درخواست یک کنتورجدیدکردم سازمان برق گفته بایدپول دوکنتورکه هرکدام حدودششصدهزارتومنه پرداخت کنم درصورتی که من یک کنتورلازم دارم آخه دزدی وظلم تاکی...
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم نقد علی پور
۲۱:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
باسلام درمورد کنتور برق هزینه و درخواست به چه صورت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
آب در هاون کوبیدن است می دانید چرا
چون در دولت مدیران با هوش وجود ندارد که از امکانات هوشمند استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
طبق منطق اداره برق نباید دست‌شویی رفت چون احتمالأ گرسنه میشیم تواوج مصرف من مصرف نکنم چه کار کنم اگر من احتیاج به برق نداشته باشم اول غروب یا گرمای ظهر،خوب این برق کی به دردم میخوره،طرف ذوب اهن داشت ،کل صادراتش به هم ریخت، گفتن چرا؟گفتش تابستون برق رو قطع میکنین ،زمستون گازمو،خوب چطوری تولید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
پس تکلیف این کنتورهای که به ما فروختین وپولشوهم گرفتین چی میشه دولت گداپرور؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کلانتری ابراهیمی
۲۱:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
متاسفم، نشستین جای گرم ونرم، مردم رو سلاخی میکنین، هرروز یه داستان ویه تعرفه ومترصدین سوراخی پیدا کنین مردم رو سرکیسه کنین.
United States of America
خ
۱۹:۱۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
لعنت . هم سالانه گرون می کنید وهم وسیله گرون کردن را از مردم می گیرید. برای تغییر از خودتان مایع بگذارید نه از خون مردم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
الان مردم درگیر کرونا وامیکرون هستند حوصله نداریم پول هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۱:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
جالب هست تو این مملکت اداره آب به جای تعویض لوله های پوسیده فشار آب خانه ها رو کم می‌کنه مردم برای جبران فشار آب مجبور به نصب پمپ آب و منبع آب میشن از اون طرف هم اداره برق با نصب کنتور دیجیتال پول برق رو دوبرابر حساب می‌کنه حالا خودتون ببینید با یک کم کردن فشار آب چه پولی به جیب خودشون میزنن و چه فشاری به مردم میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
در شهر صنعتی البرز قزوین گارخانه کنتور سازی وجود دارد که برای تولید کنتور هوشمند یکی از مدیران خودشو بارها فرستاد چین برای آمـوزش حتی بکشور کانادا ولی با تغیر مدیر عواملش که با دفتر رهبری ارتباط داشت بیکباره سر از تولید دستگاه صندوق فروش مغازها درآورد و همزمان بین گارگرانش شایع گرد مه شرکت زیاندهست و بابت هر سهم هفتصد ـچون پرداخت و سپس از طریق همین مدیر آموزش دیده که نسبتی با یکی از مدیران گارگزاری آگاه داشت گارخانه را وارد بورس کرد وقیمت هر سهم تا پانزده هزار تومان افزایش پیدا کرد که بعد از فروش سهام داران اصلی که از بین خودشان بود با سود گلدانی نصیبشان شد سیر نزولی قیمت سهام شروع شد و بدین ترتیب یک عده دیگر بی کناه بخاک سیاه نشستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
الگوی مصرف مشترکان براساس معیارهای درست انتخاب نشده اینکه هرکسی تا سقف ۲۰۰کیلو وات مجاز بمصرف است وبالاتر از آن پر مصرف اتلاق می شود درست نیست چر که متراژ وطبقه منزل لحاظ نشده کسی که بالای پارکینگ قرار گرفته بالطبع هم از نظر برق هم از نظر گاز مصرف بیشتری دارد واین باید لحاظ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
بابا دست بردارید.همه جوره از مردم اخازی میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
شما فروشنده برق هستید ابزار کارتان با خودتا ن است فردا پس فرده میخوایم تسمه تایم ماشین تعویض کنیم آجرو جعبه بکس باید من برای مکانیک تهیه کنم این چه برنامه است شما پیاده کردید ضمنا میدانید چقدر نیروهای ثبت کننده کنتور در کشور از نان خوردن می اندازید (هزینه کنتر با خودتانه میخواهید تعویض کنید یا نکنید) ما که یک ریال در بسات نداریم هردو جیب سوراخ است ( کنتورمان سالم سالم است)
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۰۱:۰۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
یعنی چی که مشترکین باید هزینه تغییر کنتور رو پرداخت کنند؟دولت داره این طرح رو میده پس وظیفه خودشه که هزینه رو پرداخت کنه وگرنه که خواسته مردم نیست که بیان توی این وضعیت خوشی که دولت واسه ما ساخته یه هزینه دیگه هم رو دوشمون بذاره.یا رایگان کنید یا این طرح رو بی خال شید چون کسی استقبال نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
فعلا که پول نداریم بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
برای کاهش مصرف برق سه راهکار باید انجام گیرد اول اینکه پول برق چاهها رشد صددرصدی داشته باشد چون در جنوب شرق تهران در منطقه خشک دو برابر مجوز استخراج و اطراف چاه پنجاه لامپ دویست پرمصرف چون اب رو ساعتی چهارصد هزار می فروشد به چهاردیواری و تازه محصولات دامی و زراعی رشد هزار درصدی طی دو سال داشته مانند لوبیا و گندم و گوشت.....انشعاب غیرقانونی قطع شود مثال در روستای قلعه نو پاکدشت فراگیر شده و یکی نیست بررسی کند...سوم استخدام پرسنل شرکتی و بررسی وضعیت انها چون گاهی خودشان انشعاب غیر قانونی انجام و بهانه کم بودن حقوق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با این طرح چند هزار کنتور نویس بیکار میشن ، و هر کدوم نان اور خانواده هستن ک خانواده هاشون حساب کنی چیزی در حدود صد هزار نفرک بدبخت میشن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
من یکبار پول انشعاب و کنتور را دادم. کنتورم هم مشکلی نداره. کم مصرف هم هستم. کنتور میخاین عوض کنین با خودتونه. تازه اون کنتور قبلی هم نمیذارم ببرین.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ما همین کنتورها برای هفت پشتمان بی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ما یک بار کنتور خریدیم خود اداره برق باید هزینه تعویض کنتورها را پرداخت کند
Iran (Islamic Republic of)
دایی
۲۱:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با این طرح نون ده هزار کنتور نویس اجر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
چرامشتری بایستی ازجیبش پول کنتوررو بده کنتورکه مشکل نداره دولت برای راحتی خودش میخادبایستی هزینه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خیلی جالبه واسه این که پول بدیم باید پول بدیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ یعنی پل خرج میکنیم که بیان دوباره ازمون پول بگیرن.یه بار هزینه کنتور دادیم دیگه بعد اون باید پای اداره برق باشه عجب کشور خوبی داریم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۰۸:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
آقا من رفتم برق منطقه خودمون گفتن این قیمت شامل حال شما نمیشه. برای مشترکان سه فاز هست. همه این قیمت‌ها دروغه. به من گفتن برای خونه شما حدود چهار میلیون هزینه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ملت‌را‌بیچاره‌کردید‌چی‌از‌جون‌ما‌می‌خواهب‌به‌جایی‌این‌کارها‌به‌فکر‌نان‌‌برای‌ما‌ملت‌فقیر‌ومظلم‌باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
مثل همیشه دروغ میگویند، کنتور ما را خودشان بدون درخواست عوض کردند ، پیامک پرداخت قسط فرستادند ۱۳۳۸۰۰ تومان ،رفتم اداره برق میپرسم قیمت کنتور چنده پاسخ میدهد چهار میلیون و خورده ای تومان !!!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم لشکری
۰۲:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
الان من متوجه نشدم، آیا این یک کنتور جانبی هست که صرفا واسه سنجش میزان اوج‌بار مصرف هست یا اینکه خیر !؟
منظورم اینه اون کنتور دیجیتال فابریکی که من سه میلیون دادم خریدم و الان نصب هست، دیگه بلااستفاده خواهد بود واین کنتور جدید جایگزین اون خواهد شد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
دوستان منصف باشید اگه از ما نگیرن هزینه برق مصرفی مزرعه های استخراج بیت کویین آقایون از کجا باید تامین بشه؟
تازه برق بشردوستانه به عراقی که ۸ سال ما اونا رو به خاک و خون کشیدیم نه اونا رو هم اگه حساب کنیم بازم شرمنده گیش برای ما مردم هست بخاطر اینکه هنوز در برابر طالبان کوتاهی کردیم و این عزیزان مجبورن یا خودشون برق تولید کنن یا از یه جایی بخرن که من از طرف همه مردم ازشون حلالیت میطلبم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ما خیلی وضعمون خوبه اداره برق هم به جانمون افتاده خدا تابستان را به خیر بکنه فکر کنم بالا 400 و500 هزار تومن باید پول برق بدهیم و کنتور را هم باید از جیبمان عوض بکنیم تا دولت بهش فشار نیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بیا دست در جیبم کن شپشهای ته جیبم را دربیار تا یه وقت همین ها هم به چشتون نیاد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
طرح خوبیه. به شرط اینکه کنتور از چین وارد نکنید. کنتورها فقط ساخت ایران باشن. و مبلغ کنتور را دولت یا اداره بر بدهند. نه اینکه ازما بگیرن و خود کنتور رو از چین وارد کنند. هر کسی موافق هست لایک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
هیچ مزیتی ندارن، فقط چون کنتورهای قدیمی خیلی پول نمیندازن باید با این جدیدا جایگزین بشن تا یه منبع درامد جدیدی اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مخارجش را دولت جمهوری اسلامی باید بده نه مردم .کسی به شماها یک ریال پول دیگه نمیده اینو تو مغزتون حک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۳:۳۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
عزیزم ... کمتر را عوض میکنند ... بعد پولش میاد رو قبض برق ... هم پول ش را ازت میگیرند ..... هم جرات نداری حرفی بزنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
باسلام بنده به عنوان مصرف کننده برق یکبار طبق قانون پول خرید کنتورراپرداخت کرده ام حالا وزرات نیرو میخواهد هزینه خواندن کنتورراکاهش دهد و مصرف افراد پر مصرف را کنترل کند آن مربوط به خودش است خدا شاهد است مردم از دست شما بی عرضه ها جون بسر شده اند مگر درفشی برق پارامتری به عنوان مالیات و ارزش افزوده و... نمی گیرید بس نیست
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۱:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
پس اون هزینه اشتراک و هزینه کنتور ونصب گرفتن وکنتور معمولی دادن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا از جیب مردم ؟؟؟؟؟؟؟ تا کی از مردم بگیرید ، مگه صنعت نفت ملی نشده ودرآمدش مال ملت نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس چرا فقط از مردم میگیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی ما مردم ایران نامحرم اسرار کشورمون هستیم و......................................................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
لطف کنید این هزینه هایی که اکثرا خود دولت در مازندران کرده و الان تخریب میشه با هزینه ای که برای تخریب شده به مردم اعلام کنید و به خزانه دولت برایی صرف درمانگاه در جاهایی که نیاز هست و یا زیرساخت های دیگر هزینه نمایید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۴۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اقامابرق نمیخواهیم بیائید همین کنتورقدیمی رو هم جمع کنیدانگارمشکلات مردم حل شده فقط همین کنتورمونده که به بهانش بازیه پولی بگیرن من دوسال قبل دوملیون هزینه اشتراک برق دادم میخواستی همون موقع کنتورهوشمندنصب کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اینم مثل تعویض گواهینامه و پایان خدمت و کارت ملی و ... فقط و فقط به خاطر سرکیسه کردن مردمه
اگه راست میگید رایگان بیارید تعویض کنید
من ۲سال و نیمه برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم رفتم پیشخوان دولت گفت ۳تا۵سال طول میکشه!!!
دولت پر مدعا تو یه تراشه کوچیک کارت مونده چجور میخاد طرح به این پر دردسری رو اجرا کنه
فقط چشم دوختن به جیب مردم...
واسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
گرفتار سخت ترین عذاب الهی شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اول باید مدیران هوشمند در توانیر نصب کنید بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اگر دزد نیستید و دنبال دزدی از جیب مردم نیستید باید بدونید که تا وضعیت اب و برق درست نشه اقتصاد کشور درست نخاهد شد باید میلیونها کنتور هوشمند ساخته بشه ایا اگه فرض فقط هر کنتور دو میلیون هزینه داشته باشه یک مشترک بیش از این میتونه هوشمند شما کاهش مصرف داشته باشه مرد ی کاری کن که در اوج بار مردم بتونن هر چقدر برق میخان استفاده کنند بعد افتخار کن نه اینکه بجای رفع گرسنگی دنبال تقسیم اون باشی تازه این کنتور بعد هم کلی هزینه خاهد داشت بعد مردم بجای حکاکی زیر نور باید هکاکی یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
باز پول گرفتن شروع شد تو همین طرح کلی پول به جیب میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
وقتی نمیتونی اب برسونی ه شمند نون و اب میشه اونوقت این هزینه زیاد برای هر خانوار صرف تولید انرژی شود کلیه کنتورها جمع و برق امام وصل گردد تا یوم الله نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بجای هزینه کنتور هزینه کن برای تولید بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا دنبال تولید برق ارزان برای ملت نیستید فقط توحیه برداشت از جیب ملت اگه قرار هست برق مجانی باشد چه نیازی به بی هوش یا لاهوشی کنتور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این بود اداره دولت بدون دست کردن به جیب مردم! رییسی تو از قبلی هم بدتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
طرح به نفع دولت از جیب مردم باید پولش رو بدن بعد میگن مالیات و... بدید!
تو تمام خدمات تا قرون آخر حتی وسایل سنجشی که برای خودته هم پولشو میگیری بعد دنبال مالیاتی!!!! ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
سهم مردم از منابع ملی چیه؟!
برق و ... حداق امکانات چند قرن پیش دنیا را اینها از ما دریغ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
شما که پیشنهاد هوشمند سازی میدی هزینشم گردن خودت باید باشه ماهمین جوری راضیم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یه هفته هست سیم تلفن ورودی به خونه رو دزدیدن ، زنگ زدیم به 117 منتظریم بیان درست کنن، هنوز نیومدن! جالب تر اینه رفتیم میگن پول کابل رو هم باید خودتون بدید.
بعد برا گرفتن پول از جیب مردم هر کاری میکنن. حتی اجبار برا تعویض کنتور.
Germany
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آقازاده ای که قطعات کنتور هوشمند وارد کرده کیه؟ کیه؟ کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
از همه طریق جیب ملت رو باید خالی کنند.با اسامی مختلف. در دولت احمدی نژاد یارانه ها حذف کردند و قرار بود باعث برکت باشه. از طرفی قیمت نان رو افزایش دادند گفتند می خواهند نان خوب بدست مردم برسه و هزار تا از این افزایش قیمت ها. واقعا شعارهای مسئولان هزینه زیادی روی دوش مردم انداخته تا مسئولان ارامش مالی و دنیوی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
کارمند اداره برق
۱۹:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
من اداره برقی هستم
علنا داره هندونه زیر بغل مردم می ذاره هیچ نفعی برای مردم نداره هزینه کنتور هم انداختن گردن مردم که خودش چند میلیون هزینه داره این که هر پونزده دقیق می شه دید نفعی برا مشترک نداره دیگه برای کل ساعات با این مدل کنتور ها نرخ می ذارن همون اوج و کم باری بعدش این مدل عمرشون کمه که خرابی زیاد داره که باز گردن خود مشترک مثل اداره اب که وقتی کنتور خراب می شه اینقد مصرف بالا می زنند که خود مشترک می ره دنبال کنتور می خره کردن تو پاچه مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آب و برق = مجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آب و برق مجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آب و برق را مجانی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آب و برق را مجانی می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بی وجدان ها
Iran (Islamic Republic of)
کولانی
۱۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
لطفا بفرمایید کنتور قدیمی که ماقبلا پول آن راپرداخت کردیم چی میشه مگرنه اینکه وظیفه اداره برق هستش که خودش جهت دریافت پول بهتر از مشترکین رایگان نصب کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خیلی رودارید والا ازهرطرفش نگاه کنی به نفع وسودشماس بابت تعویض کنتور شماباید به مشترکین غیرازکنتور بایدیه پولی به عنوان پاداش هم کاری هم بدید هرچی دست توجیب وسفره مردم میکنید وقیح ترمیشید
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۸:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آخه این چ خرج گذاشتن رو دسته ملته،فردا ی مغازه میده400یکی میده500،هرکی هرچی دلشه میگیره،اگ دولت خودش نصب کنه ک انجام میدم،وگرنه هیچوقت برای خونم همچین کاری نمیکنم،پول کجاست مرد مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بی وجدانها
Iran (Islamic Republic of)
شاکی
۲۰:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مصداق کامل کلاهبرداری هوشمتدانه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
درووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خودتی
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۸:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
در کار خیر حاجت و هیچ استخاره نیست ،به شرطی که دولت مردانه از جیب خودش اجرا کند .
بروز شدن و پیشرفته شدن وزارت نیرو دیر یا زود باید انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۹:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دولت باید بده به ما ربطی نداره هم گرون بشه هم هزینه گرونی بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
طرح بسیار خوبیه در صورتیکه دولت دست در جیب مردم برای اجرای نوسازی خودش نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این نوسازی دولت نیست !
ترویج فرهنگ مصرف صحیحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
قوانین انقباضی چقدر سریع وضع میشود و سخت افزار و نرم افزار اون هم سریع مهیا میشه دریغ و صد دریغ از بهبود اوضاع معیشتی مردم ...خدایا فرشته ها اذیت می کنن لطفا دیو رو بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چه جالب. اتفاقا امروز توی رادیو داشت آهنگ انقلابی پخش میکرد " دیو چو بیرون رود فرشته درآید!!" منم همین فکر شما را داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش دیو بود تا مردم به این بدبختی نمیوفتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خیلی دیگه روتون زیاد شده ک..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۸:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
صرف وقت و تلف شدن عمر و وقتش با ما هزینه اش با خودتون ،به روی چشم ما مردم ایران هم و کارهای اداری و نصب کمکتون میکنیم این طرح هر چه زودتر اجرا بشه که خیرش هم به ما مردم برسه هم به شما و کشورمون،بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۸:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
این وظیفه وزارت نیرو و وزارت نفت و دیگرانه که در این طرح ملی کمک کشور و مردمشان کنند ،کجای دنیا هزینه هوشمند سازی را مردم باید پرداخت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۸:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
تعویض کنتور هم با ماست یا با دولته؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
مثل تمام چیزها و خدمات عمومی پولشو تا قرون آخر از مردم میگیرند بعدش مالیات هم میخوان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یادم ی بنده خدای ۴۲سال پیش همه اینا رایگان اعلام کرد....الان دارن واسه زیاد پول گرفتن انواع اقسام هوشمندسازی انجام میدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اگه منظورت آیت الله خمینی هستش ایشون رایگان اعلام نکردن درست تحقیق کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خیر این رایگان بودن آب و برق حرف وزیر خارجه دولت بازرگان بود نه امام خمینی .سخنرانی امام تقطیع شده است برو جستو جو کن تو اینترنت هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
با مردم ببین چی میکمه همه افسرده همه ناراضی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ایران دیگه جای زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
ایران جای زندگیست به شرطی که هزینه های نوسازی که با دولته را خودش پرداخت کنه نه از جیب مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۹:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خوب کجا انتظار شما رو می کشند برو همون جا
باید مشکلات رو حل کرد و جلوی دزدی و فساد و کم کاری و ... رو گرفت، برای اصلاح هم باید اول از خودمون شروع بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
هزینه درامد زایی و ظلم دولت بر مردم ایران و ظلم اقازاده های مستخرج بیت کویین رو باید مردم بدبخت ایران بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
احتمالاً یه آقازاده ای کارخونه ی تولید کنتور هوشمند زده داره ورشکست میشه . دندمون نرم باید جورشو بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
آخه دم عید موقع اینکار بود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
خخخخخخخ سال نو کنتور نو
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
جالبه، نگو هوشمند سازی، بگو کلاه برداری، بخاطر پوله، شما ميخوای کنتور بزاری، بعد مردم هزینه بدن، اونها که یکبار هزینه کنتور را دادند، دراروپا مجانی و دلخواهیست، استقبالی هم نشده، هم هزینه ها بیشتر حساب میشه، هم امواج خطرناک داره، هم اداره برق هر طور بخواد حساب میکنه، هم صحبت از این بود که تبدیل به وسیله جاسوسی شده، از طریقه مصرف میتونند بفهمند هر کسی کی خونه هست، کی بیرون و.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا باید مردم هزینه تعویض کنتور را بدهند؟؟؟!!! شما می خواهید عوض کنید،خودتون هم باید هزینه کنین. مردم یکبار پول کنتورشون را دادند. بخدا که این دیگه خیلی رو میخواد که بگی مردم باید هزینه اش را بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
پولش رو از جیب ملت در میارید
ک دوبله سوبله حساب کنید
اگر واقعا این طرح خوبه لطفا از خانه های سلیبریتی های مث علی کریمی و دایی شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
برای اینکه برق را گران کنن یه هزینه اضافه ای هم میخان بکنن تو ماتحتمون چقدر مزخرفین شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بیا درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا ۸۰۰ هزار تومان هزینه را مشترک باید بپردازد سودش رو اداره برق ببره ؟؟؟؟ اگر مسئولان دلسوز کشور هستند با هزینه دولت نصب کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
اداره برق نه. واگذار شده به بخش خصوصی. ، پولش را بخش خصوصی میگیره، که پول برق بیشتری هم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
یعنی میگن میخوایم تیغ بزنیم پول تیغشم خودتون باید بدید!
لامصبا راهزانا حداقل خودشون تیغ میخریدن!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۳:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
دولت از یک طرف پول کنتو ر بزند به جیب از یک طرف دیگه پول برق را هزار برابر حساب کند که کنتور جدید زیاد شماره بریزد دوست به جیب مردم شوند
آخرین اخبار