معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

انقلاب ایران، انقلابی ضد استبدادی و ضد استعماری است

کلانتری گفت:انقلاب ما بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جا شناخته شده نیست و این انقلاب، انقلابی ضد استبدادی و ضد استعماری می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - عبدالحسین کلانتری، در جشنواره ملی ذوالفقار کرمان  با تبریک دهه فجر یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامیداشت و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جا شناخته شده  نیست و این انقلاب انقلابی ضد استبدادی و ضد استعماری می باشد.

او می گوید: انقلاب ما در عصر تمدن غرب، طلیعه تمدن دیگر بود زیرا تمدنی خدامحور است و فلسفه تاریخ تجدد را به چالش، کشید و درست در زمانی ظهور پیدا کرد که دین و دینداری افول کرده بود و روحی جدید در کالبد جهان دمید.

به گفته کلانتری انقلاب اسلامی ایران انسان های تراز اولی را از جمله چمران ها ، فرزندان امام خمینی ، باکری ها ، خرازی ها و سیلمانی ها تربیت کرد که همه آنها تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) بودند.

او می گوید: در مقاطع حساس سعی شده با اتکا به  فلسفه غرب  اقداماتی برای پویایی جامعه ایران انجام شود و در این راه میلیاردها تومان از بیت المال هزینه شده است اما روایت های ملموس جامعه ایران وقایع مهمی نظیر راهپیمایی‌ها، تشییع پیکر شهدای غواص، اعتکاف، اربعین و تشییع پیکر حاج‌قاسم سلیمانی هستند.این وقایع بالاخص تشییع باشکوه و حیرت انگیز حاج قاسم سلیمانی ابطال کننده آن روایت های علمی غربی بود و به همین علت عموما از سوی این راویان نادیده گرفته می‌شوند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جامعه ایران گرچه با مشکلات عدیده‌ای در حوزه های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و باعث ایجاد گله مندی شده است ، اما دشمنان حتی این انتقاد ها و گله ها را نیز در افق آرمان‌های انقلاب اسلامی صورت بندی می‌کنند و آرمان‌هایی نظیر عدالت ، آزادی و استقلال را زیر سوال می برند در چنین شرایطی است که جهاد تبیین و روایتگری اهمیت شایانی می یابد.

او می گوید:سردار سلیمانی در مکتب اش مورد تحلیل قرار گرفت و باید از این فرصت برای به تصویر کشیدن لکنت تاریخی علوم انسانی غرب و صورت بندی درست علوم انسانی بهره برد.

کلانتری گفت:انقلاب اسلامی اعجاب برانگیز و معمایی بود و این ماهیت انقلاب اسلامی فرصتی طلایی بود برای اینکه در تنازعات علمی و معرفتی به ویژه در عرصه علوم انسانی، جهانیان را با این رویکرد آشنا کنیم و پرده از ماهیت اعجابگون انقلاب ایران برداریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.