مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد

فعالیت سینما‌های مشهد در جشنواره فیلم فجر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت سینما‌های مشهد فقط با ۳۰ درصد ظرفیت در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پردیس های سینما‌یی حاضر در جشنواره فیلم فجر مشهد با ۲۵ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود میزبان علاقه مندان خواهند بود.

او گفت: شرط داشتن کارت واکسن برای حضور در سینماها ضروری و لازم است.

جشنواره نوزدهم فیلم فجر همزمان با چهلمین جشنواره فیلم در سطح کشور در مشهد هم برگزار می‌شود.

حسین زاده گفت: تمام رایزنی‌ها برای پردیس‌های سینمایی سطح شهر صورت گرفته است که با توجه به شرایط قرمز مشهد اولویت سلامت علاقه مندان باشد.

حسین زاده مدیرکل و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بودجه‌ای که در فضای کشوری در نظر گرفتند کم است، احتمالا فرداشب اکران شهری صورت می‌گیرد، ما در استان با کمک مجموعه‌های فعال، امکان فرهنگی و هنری رو برای علاقمندان فراهم خواهیم کرد.

 رئیس حوزه هنری نیز گفت: کمیته نقد و پژوهش در ستاد فیلم فجر دو راهبرد را در نظر دارد، راهبرد اول نقد و بررسی و نگاه نقادانه به فیلم‌ها برای سینمای استان و راهبرد دوم جایگزینی نقد کلیت است.

رئیس بسیج اصحاب رسانه خراسان رضوی گفت: در جشنواره نوزدهم فیلم فجر سهمیه اصحاب رسانه نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و علاوه بر این سهمیه ای نیز برای فعالان رسانه در رسانه های غیر رسمی نیز در نظر گرفته شده‌است.

او گفت: امسال هم مانند سال های گذشته سینما آفریقا سینمای مورد نظر برای اصحاب رسانه های رسمی است ، اما این سهمیه به سینماهای دیگر نیز با ظرفیت بیشتر داده شده است.

شاد گفت: همچنین هشت رسانه کانون رسانه جشنواره هستند که بسته‌های خبری تولید خواهد شد و همچنین برای نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره  رسانه‌های متمرکز بر سینما‌ها نقد و بررسی تک تک فیلم‌ها را بر عهده دارند.

همچنین ۶۱ فیلم کوتاه و ۹ فیلم بلند در سیمرغ سینمای خراسان از ۲۳ بهمن همزمان با اکران فیلم‌های فجر در برخی سینما‌ها اکران خواهد شد.

اسامی فیلم های جشنواره نوزدهم فیلم فجر در مشهد

موقعیت مهدی، لایه‌های دروغ، ماهان، هناس ، بیرو ، بی رویا، برف آخر ، دسته دختران ، ضد ، خائن کشی، ملاقات خصوصی ، مرد بازنده ، بدون، قرار قبلی ، شادروان، شهرک.

پردیس های سینمایی فعال در جشنواره فیلم فجر مشهد

سینما آفریقا، سینما هویزه، سینما سیمرغ، پردیس سینمایی ویلاژتوریست، پردیس سینمایی اطلس و سینما گلشن در دو سانس در ساعت های  ۱۸ و ۲۰: ۳۰ میزبان علاقه مندان به سینما خواهد بود.

 

انتهای پیام//ر.ا.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار