واکنش سمیعی به واگذاری استقلال

معاون حقوقی باشگاه استقلال به واگذاری این باشگاه واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان -فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: من اعلام نکردم باشگاه استقلال به اشخاص با توانایی مالی بالا واگذار شود که فردا استقلال نیز دچار مشکل شود. بلکه باید از طریق و روشی استفاده کرد که به هلدینگ‌های اقتصادی که در طول حداقل ۲ دهه اخیر موفق بودند و دارای درآمد پایدار و با ثبات هستند واگذار شود. در دنیای فوتبال امروز عمده هزینه‌های یک باشگاه فوتبال از حق پخش زنده، محتوا، تبلیغات محیطی و... تامین می‌شود که باشگاه‌های ایران از آن محروم هستند. خوشبختانه با تلاش باشگاه استقلال و شخص آجورلو صرفا تبلیغات محیطی محقق شده است.

بحث واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هر ساله مطرح می‌شود، اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. البته رئیس کل  خصوصی سازی امروز بعد از جلسه با درویش مدیرعامل پرسپولیس  مدعی شده که تا پایان بهمن ماه نسبت به درج ۲  باشگاه برای واگذاری بخشی از سهام اقدام کنیم.  

علاوه بر این، جلسه اعضای مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بررسی مقدمات خصوصی سازی این ۲ باشگاه در روز‌های گذشته برگزار شده تا همه جوانب برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در نظر گرفته شود.  

باید عمده سهام باشگاه استقلال به  سازمان‌های قوی واگذار شود 

 از آنجایی که تنها محل درآمد واقعی در فوتبال ایران از محل تبلیغات روی البسه، محل تمرین، محل برگزاری مسابقات و استادیوم‌ها است، برای اینکه واگذاری باشگاه استقلال از کمترین ریسک برخوردار شود باید عمده سهام به هلدینگ، شرکت یا سازمان‌هایی واگذار شود که در طول سال‌های اخیر بیشترین تبلیغات محیطی، رسانه ای، شهری و مجازی را داشته اند چرا که این شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند به راحتی این هزینه‌های سنگین تبلیغاتی را صرف باشگاهی مثل استقلال کنند و تبلیغات خود  را از آن محل دنبال کنند. البته بدیهی است که این سازمان‌ها و هلدینگ‌های قوی و ثروتمند تیم مدیریتی خودرا خواهند داشت که مدیریت فعلی استقلال هیچ مشکلی با آن ندارد چرا که آنچه مهم است آینده استقلال است و ما موظف و مکلف هستیم آن را به دستان پرتوان و قدرتمندی بسپاریم.

زمانی که بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها مطرح شد، افراد مشمول متقاضی خرید سهام باشگاه استقلال شدند، اما اهلیت آن‌ها مورد تایید قرار نمی‌گرفت و خرید امتیاز آبی پوشان منتفی شد، اما اکنون قرار است بخشی از  سهام این باشگاه در فرابورس عرضه شود.

باشگاه استقلال موافق واگذاری سهام به هواداران و پیشکسوتان است 

همانطور که با واگذاری باشگاه استقلال به صورت تعاونی در حال حاضر به دلیل نبود امکان در آمدزایی از محل حق پخش و همچنین سابقه ناموفق شرکت‌های تعاونی در ایران مخالف هستیم و اصولا واگذاری شرکتی و باشگاهی با برندی مطرح در آسیا و بیش از ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار به صورت آزمون وخطا اشتباه محض است با واگذاری آن به اشخاص نیز مخالف هستیم چرا که بر فرض صحت افراد، با کوچکترین مشکل اقتصادی و قانونی برای افراد باشگاه نیز از آن متاثر خواهد شد. بدیهی است که مدیریت فعلی موافق واگذاری قسمتی از سهام به هوادران و پیشکسوتان است.

حجت الله عبدالملکی وزیر کار با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور پیشنهاد واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در قالب تعاونی سهامی عام ارائه کرده بود که سهام  این باشگاه به این صورت به مردم واگذار شود. طبق اعلام عبدالملکی، این شیوه باشگاه‌داری در ۲ تیم بارسلونا و رئال مادرید تجربه و یک قاعده پذیرفته شده جهانی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار