خوی سالانه پذیرای ۸۵ هزار گردشگر است

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی گفت: شهرستان خوی سالانه پذیرای ۸۵ هزار گردشگر بوده که در ایام کرونا این تعداد به ۶۰ هزار مسافر و گردشگر کاهش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - عزیز میرزایی گفت: این شهرستان دارای چهار هتل و ۱۱ مهمانپذیر با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ نفر در روز است که در ایام کرونا نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال بودند.

او می گوید: شهرستان خوی همچنین دارای بزرگترین و پر ترددترین پایانه مسافری کشور از مرز رازی بوده و با داشتن جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی همچون آرامگاه شمس تبریزی، مسجد مطلب خان، بازار تاریخی، آبشار بدلان و گیوران و تنوع غذایی یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان غربی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی گفت: افتتاح ۲ طرح در رابطه با گردشگری در این شهرستان طی دهه فجر امسال و ۲ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوی با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید که با افتتاح آن‌ها تعداد دفاتر به ۹ مورد با اشتغال ۵۰ نفر افزایش یافت.

به گفته میرزایی بهره‌برداری از دفاتر جدید برای ۶ نفر اشتغال‌زایی شده و نقش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در توسعه صنعت گردشگری تاثیرگذار است و سعی می‌شود با اعطای مجوز از توسعه این دفاتر در خوی حمایت شود.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.