آماده سازی مجموعه جهانی قره کلیسا برای برگزاری شصت و پنجمین مراسم جهانی باداراک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مجموعه جهانی قره کلیسا برای برگزاری هرچه با شکوهتر شصت و پنجمین مراسم جهانی باداراک، و میزبانی از گردشگران ایرانی و خارجی آماده می‌شود.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: امسال که با شصت و پنجمین مراسم جهانی باداراک یا عشای ربانی نمایشگاه عکسی از آثار جواد پورصمد، عکاس مطرح استانی در محوطه مجموعه جهانی قره کلیسا برگزار می‌شود و ضمن آن جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بی نظیر آذربایجان‌غربی در قالب عکس به شرکت کنندگان معرفی خواهد شد.


وی از بازسازی بخش‌های مختلف این مجموعه جهانی نیز خبر داد و افزود: از سال گذشته تاکنون با بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار ضمن بازسازی و مرمت گنبد سفید قره کلیسا و همچنین گنبد مقبره ساندخت، محوطه و صحن این کلیسا واحد‌های خدماتی و فرهنگی نیز در آن ایجاد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اهمیت تاریخی مجموعه جهانی قره کلیسا را نیز خاطرنشان کرد و افزود: در یک سال گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی نیز از این اثر بازدید کرده اند.


وی با اشاره به رونمایی از درب اصلی صحن کلیسا و لوستر‌های داخلی کلیسا با استفاده از بیان کرد: درب چوبی جدیدی بر اساس مستندات و عکس‌های قدیمی با همان جنس و با استفاده کمک‌های افراد خیر ساخته شده است که در این مراسم پس از برگزاری آئین تبرک، رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/گ

مجموعه جهانی قره کلیسا میزبان شصت و پنجمین مراسم جهانی باداراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.