راه اندازی ۱۵شعبه شورای حل اختلاف محلی برای کاهش تخلفات شهری

با هدف کاهش تخلفات شهری، ۱۵شعبه شورای حل اختلاف محلی مستقر در بوستان‌ها و محلات شهر مشهد راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی نجفی گفت: شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد اجتماعی و خدمت رسان، بیش از ۳۰۰ نوع خدمت گوناگون را به شهروندان ارائه می‌کند که همین گستردگی ارائه خدمات باعث شده تا در برخی موارد، ایجاد تعارضات و اختلافات امری اجتناب ناپذیر باشد.

 طی سال‌های اخیر در کلانشهر مشهد به عنوان اولین شهر ترمیمی ایران تلاش شده تا با استفاده از روش‌های ترمیمی از بسیاری از برخورد‌های قهری و سلبی اجتناب شود و در مقابل با استفاده از روش‌های جایگزین و بهره‌گیری از ظرفیت معتمدین محلی، بسیاری از اختلافات ایجاد شده برطرف شود و از تشکیل پرونده‌های گوناگون و ارجاع آن‌ها به دستگاه قضا خودداری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به همین منظور با همراهی دستگاه قضا و شورای اسلامی شهر مشهد به صورت همزمان ۱۵ شعبه همیاران صلح شورا‌های حل اختلاف در بوستان‌های شاخص شهر و محلات فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ شعبی که هدف اصلی آن‌ها بررسی تخلفات شهروندان در موضوعات مرتبط با شهرداری و کاهش تعارضات و اختلافات ساکنان محله‌های پیرامونی آنهاست.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: این شعب به ترتیب در حوزه ستادی معاونت خدمات شهری، بوستان کوهسنگی، بوستان بهار، بوستان وکیل آباد، بوستان خورشید، بوستان غدیر، بوستان ملت، ایستکار دلاوران، دفتر تسهیلگری خلج، دفتر تسهیلگری دروی، دفتر تسهیلگری شهید باهنر، دفتر تسهیلگری شهید معقول، دفتر تسهیلگری محله امیرآباد، دفتر تسهیلگری سیس آباد و دفتر تسهیلگری شهرک شهید مطهری مستقر هستند.

نجفی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در این شعب علاوه بر بررسی اختلافات ارجاع شده، با همکاری کانون وکلا و کارگروه وکیل ترمیمی، مشاوره‌های حقوقی رایگان به ساکنان محلی ارائه خواهد شد.

معاون شهردار مشهد گفت: با توجه به اهمیت حل بسیاری از اختلافات توسط خود مردم اهالی محلی، این شعب توسط معتمدین و افراد ساکن در همین محلات اداره خواهد شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار