کرمانشاه ۱۰۹ باب کتابخانه دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : در سال ۱۳۵۶ در استان ۱۰ باب کتابخانه وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۰۹ باب کتابخانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- معصومه حسنی‌خونسار گفت : در سال ۱۳۵۶ در استان کرمانشاه ۱۰ باب کتابخانه وجود داشت که در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۰۹ باب کتابخانه رسیده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ۹۰ کتابخانه از این تعداد تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۹ باب هم کتابخانه به صورتی مشارکتی با سایر ادارات هستند.

زیر بنا کتابخانه‌ها از ۶ هزار و ۷۶۱ مترمربع قبل از انقلاب طیاین ۴۳ سال به ۴۲ هزار و ۶۱۰ مترمربع رسیده که در این راستا هم شاهد رشدی تقریبا هشت برابری هستیم.

تعداد کل منابع در سال ۵۶ حدود ۳۸ نسخه در کتابخانه‌های عمومی بوده که الان به یک‌میلیون و ۱۸۴ هزار جلد نسخه رسیده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه‌های عمومی از مراکز امانات به پایگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند و توجه ویژه‌ای به کودکان و نوجوانان شده است.

معرفی و قدردانی از چهره‌های انقلاب، برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای، آگاهی رسانه‌ای، رونمایی از کتاب دوره‌های آموزشی با محوریت هفت توصیه مأموریتی گام دوم انقلاب، برگزاری پویش عکاسی از کتاب‌ها با موضوع انقلاب در غالب سلفی با کتاب و عکس نوشت انقلاب و انتشار آن در فضای مجازی با هشتگ کتاب ۴۳ که تقدیر از پنج نفر از برگزیدگان در سطح کشوری، برگزاری نشست روایتگری انقلاب اسلامی، نشست شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، نشست‌های محفل ادبی و... از برنامه‌های اجرایی کتابخانه‌های عمومی استان در ایام دهه فجر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار