جابجایی چهار میلیون و ۲۹۰ هزار مرسوله پستی در سطح کرمانشاه

مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه چهار میلیون و ۲۹۰ هزار مرسوله پستی در سطح استان توسط این اداره کل جابجا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حمیدرضا فتاح گفت : در استان ۲۱۸ واحد پستی شهری و روستائی فعال است، این میزان شامل یک میلیون و ۹۲۰ هزار مرسوله صادره و ۲ میلیون ۳۷۰ هزار مرسوله وارده به استان است.

به گفته مدیرکل پست استان کرمانشاه از آمار مرسوله‌های رد و بدل شده یک میلیون و ۳۲۴ هزار مورد مربوط به بسته‌ها و امانات می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

فروشگاه‌های اینترنتی سطح استان از ابتدای سال با ۲۰۸ درصد رشد به ۱۴۰ باب رسیده است، میزان بسته‌های ارسالی از طریق فروش اینترنتی در کرمانشاه ۵۳ درصد افزایش یافته است.

پست هم چنین به منظور کاهش مراجعات مردم و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ها و امکانات شبکه پستی اعم از زیر ساخت‌های فیزیکی و الکترونیکی و شبکه گسترده و مویرگی خود خدمات متعدد نیابتی ادارات و سازمان‌ها رادر اختیار مردم قرار می‌دهد که در امسال به طرح نهضت ملی مسکن، طرح سیماد، طرح احراز نشانی متقاضیان و مشارکت در طرح تعویض اسناد به تک برگی اشاره کرد.

تغییر خطوط مبادله پست سراسری تهران به کرمانشاه و برقراری خطوط مستقیم با استان‌های همدان و ایلام به منظور تسریع در حمل و توزیع مرسولات پستی بسیار موثر بود.

به منظور تقویت بخش توزیع از توان بخش خصوصی استفاده شد، راه اندازی مرکز نوآوری پست برای حمایت از ایده‌ها و نو آوری‌ها در بخش‌های مختلف پست و استارت آپ‌ها با همکاری بخش خصوصی و راه اندازی روستا بازار به منظور حمایت از تولیدات روستائیان، حذف واسطه‌ها و بالا بردن سطح اشتغال با همکاری اداره تعاون روستائی به عنوان برنامه‌های اصلی این اداره کل دنبال می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.