سفر استاندار کرمانشاه به سرپل ذهاب و افتتاح طرح ها در شهرستان/ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه می‌تواند بخشی از نیاز‌های دیگر استان‌ها و کشور همسایه را تامین کند

استاندار کرمانشاه در نهمین روز از دهه مبارک فجر با سفر به شهرستان سرپل‌ذهاب ۴ طرح ورزشی، کشاورزی و خدماتی را با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن امیری مقدم امروز در ادامه برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی و عمرانی وارد شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب شد.

او در بدو ورود در گلزار شهدای شهرستان در حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) سرپل ذهاب حضور یافت و به مقام والا و شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار کرمانشاه اولین برنامه کاری سفر یک روزه خود به سرپل‌ذهاب را با قیچی روبان افتتاح مجموعه ورزشی منصور غلامی آغاز کرد.

پروژه زمین چمن مصنوعی شهرستان سرپل‌ذهاب توسط بخش خصوصی و با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال در مجموعه ورزشی احرار سرپل‌ذهاب احداث شده است.

دومین مقصد استاندار کرمانشاه، بهره‌برداری از جایگاه سی. ان. جی این شهرستان بود.

این پروژه به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۲ میلیاردتومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات امانی شرکت نفت به بهره‌برداری رسید.

امیری‌مقدم پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت سرپل‌ذهاب را افتتاح کرد.

این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۸۳ میلیارد ریال و با هدف تامین برق مطمئن و پایدار در بخش صنعت و کشاورزی از جمله طرح گرمسیری و سیستم‌های پمپاژ پایین دستی طرح گرمسیری، بهبود شاخص‌های قابلیت اطمینان و کیفیت توان در منطقه سرپل‌ذهاب و تقویت پست‌های فوق توزیع شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب امروز به بهره‌برداری رسید.

آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول گلخانه شرکت تابان صنعت سبز ملیکا به مساحت ٢٢ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی چهارمین برنامه افتتاح و بهره‌برداری امیری‌مقدم در شهرستان مرزی سرپل‌ذهاب بود.

فاز اول این گلخانه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است امکان اشتغالزایی ١٢٠ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : این گلخانه در آینده تا ۲۴ هکتار توسعه پیدا خواهد کرد و به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه غرب کشور حدود ۷۰۰ نفر اشتغال را در بر خواهد گرفت.

حمایت جدی از حوزه تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها

استاندار کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه آنقدر گسترده است که علاوه بر تامین نیاز‌های استان، می‌تواند بخشی از نیاز‌های دیگر استان‌ها و کشور همسایه را نیز تامین کند.

بهمن امیری مقدم گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان حمایت جدی از حوزه تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه برای توسعه شهرستان‌های استان است.

همه باید با یک نگاه ویژه و کار و تلاش مضاعف برای توسعه و سربلندی کرمانشاه در همه حوزه‌ها تلاش کنند.

کشاورزی یکی از محور‌های توسعه استان است ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه آنقدر گسترده است که علاوه بر تامین نیاز‌های استان، می‌توان بخشی از نیاز‌های دیگر استان‌ها و کشور همسایه را نیز تامین کند.

طرح گرمسیری یک پروژه بسیار ارزشمند است که می‌تواند به توسعه منطقه کمک کند.

سال آینده اعتبارات مناسبی برای سامانه گرمسیری در نظر گرفته شده و با تکمیل این پروژه، مردم از مواهب این طرح تحول آفرین، بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

باید تلاش کنیم نه تنها هیچ زمین بایری در این منطقه وجود نداشته باشد، بلکه در این اراضی شاهد چند کشت در سال باشیم.

مدیران حوزه کشاورزی باید با رفع موانع و تسهیل گری در مسیر این پروژه بزرگ گلخانه‌ای، بستر‌های لازم را برای بهره برداری سریع‌تر از فاز‌های بعدی این پروژه فراهم کنند تا منطقه از ثمرات آن بهره‌مند شود.

گسترش صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، لازمه و پیش شرط توسعه صادرات محصولات کشاورزی در حوزه‌های مختلف است.

به زودی دیداری با استانداران استان‌های همجوار در اقلیم کردستان خواهیم داشت و مطالبات استان پیرامون فعال شدن دوباره مرز تیله کو را مطرح خواهیم کرد.

امیدواریم بازگشایی دوباره این بازارچه به توسعه اقتصادی شهرستان مرزی سرپل ذهاب کمک کند.

این منطقه در فصول مختلف سال از جذابیت‌های طبیعی و بوم‌گردی بسیار زیادی برخودار است که این قابلیت‌ها باید در برنامه‌های توسعه‌ای منطقه حتما مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه امروز در سفر به سرپل‌ذهاب ۴ طرح ورزشی، کشاورزی و خدماتی را با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان افتتاح کرد و و در ادامه از پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای شهرستان برای رونق مبادلات تجاری و بازارچه تیله‌کوه بازدید خواهد کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.