کریدور «زنگزور» حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

تاسیس کریدور زنگزور می‌تواند در آینده نزدیک پیامدهای سنگینی برای کشورهای منطقه قفقاز از جمله ایران و روسیه در پی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان – تحولات قفقازجنوبی پس از جنگ دوم قره‌باغ مسائل جدیدی به‌وجود آورده است.

یکی از این مسائل اصرار مقامات جمهوری‌آذربایجان به ایجاد کریدوری به نام «زنگزور» بوده که می‌رود تا به مسیری برای تثبیت حضور نیروهای ناتو در مرزهای ایران و روسیه، تامین بیش از پیش انرژی رژیم‌صهیونیستی و ایجاد مانع بر سرراه کریدور راهبردی شمال- جنوب تبدیل شود.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

کریدور زنگزور مسیری شرقی به غربی بوده و شامل چند بخش جاده ای، ریلی، نفتی و گازی می‌شود. بخشی از این کریدور با گذر از خاک ارمنستان (استان سیونیک) مناطق مرکزی جمهوری‌آذربایجان را به نخجوان و ترکیه متصل می کند.

در زمان اتحادیه جماهیر شوروی، به دلیل آنکه در روابط جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان تنشی وجود نداشت رفت و آمدها از این مسیر انجام می شد. به گفته مقامات جمهوری‌آذربایجان این کریدور می بایست تا پایان سال 2023 ساخته شود.

استناد به بندی مبهم برای ایجاد کریدور 

با گذشت ۴۴ روز از جنگ دوم قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به یک توافق آتش بس منتهی شد. به گفته مقامات باکو، در جریان توافق آتش‌بس (۲۰۲۰مسکو) بر سر مسیری زمینی برای اتصال جمهوری خودمختار نخجوان به جمهوری‌آذربایجان توافق شده است و در بند ۹ قرارداد مزبور اینگونه مقرر شده که ارمنستان برای عبور و مرور شهروندان جمهوری‌آذربایجان و محموله‌های تجاری از منطقه نخجوان به جمهوری آذربایجان، گذرگاه‌های امنی را در اختیار جمهوری‌آذربایجان قرار دهد.

ضمن اینکه امنیت این مسیرها را روسیه تأمین خواهد کرد.به گفته مقامات باکو این همان بندی است که در آن مجوز ایجاد کریدور «زنگزور» داده شده است.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

به گفته محسن پاک آیین، سفیر اسبق ایران در جمهوری‌آذربایجان «موانع زیادی بر سر تاسیس این کریدور وجود دارد که از جمله آن اختلافات دیرینه ارمنستان و ترکیه است. اصرار باکو برای دستیابی به حق اعمال حاکمیت(براساس توافق آتش بس مسکو) بر کریدور زنگزور نیز مانع دیگری است تا ارمنستان تاسیس زنگزور را ‌نپذیرد مگر اینکه این سه کشور اختلافات خود را حل کنند. البته اجازه دسترسی به ایران و ترکیه از طریق نخجوان می تواند اختلافات را کاهش دهد.».

 علاوه بر دلایل فوق، توافق مسکو الزامی به ایجاد کریدور را مشخص نمی‌کند. در بند ۹ این قرارداد، ارمنستان پذیرفته مسیرهای بسته حمل و نقل بین بخش غربی جمهوری آذربایجان با نخجوان را همراه با تامین امنیت آن باز کند. اما در هیچ کجای آن از ایجاد یک کریدور در امتداد مرز ارمنستان با ایران حرفی زده نشده است.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

اختلافات بر سر بند ۹ توافقنامه ادامه داشت تا در نهایت به شکل گیری مذاکراتی برای حل مسائل قفقاز (از جمله بحث ایجاد کریدور زنگزور) در قالب ۳+۳ انجامید. این مذاکرات در آذر سال جاری و با شرکت معاونین وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ایران و ترکیه به میزبانی مسکو انجام شد. کشورهای منطقه قفقاز نیز ضمن شرکت در این گفتگوها، از تمایل خود برای کمک به صلح در منطقه اطمینان دادند.

اما آنچه مسلم است، این است که تنها هدف از جنگ ۴۴ روزه قره باغ، آزادسازی مناطق اشغالی نبوده و مسائل دیگری در پشت پرده در جریان است که خود گویای این است که تحولات جدیدی در مسائل قفقاز است.

تقویت صادرات نفت دریای خزر به رژیم صهیونسیتی با کریدور زنگزور

 ۲۳ بهمن بود که الهام علی‌اف در یک مصاحبه خبری گفت که در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک خط جدید است تا با همکاری کشورهای همسایه، جمهوری‌آذربایجان  را به جمهوری خودمختار نخجوان و از آنجا به ترکیه و ایران وصل کند.

صحبت های علی‌اف، به قصد باکو برای عملی شدن این کریدور اشاره داشته که تا به امروز با مخالفت رسمی ارمنستان مواجه شده بطوری که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور مذاکره بر سر تاسیس کریدور زنگزور را رد کرده است. اما این گفته‌های علی‌اف چقدر مطابق با واقعیت هاست؟

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

بعد از فروپاشی شوروی و استقلال جمهوری‌آذربایجان، رژیم‌صهیونیستی  از اولین کشورهایی بود که آن را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در سال ۱۹۹۳ در باکو ایجاد کرد. جمهوری‌آذربایجان نیز درسال‌های پس از استقلال  از طریق خط لوله باکو-تفلیس-جیحان، (Baku–Tbilisi–Ceyhan pipeline) به‌طول ۱٫۷۶۸ کیلومتر، ۴۰ درصد از انرژی رژیم‌صهیونیستی را تامین کرده و در عوض رژیم اشغالگر قدس، مهم‌ترین صادرکننده جنگ‌افزار شامل موشک، سیستم رادار، مهمات و به خصوص پهپاد به این کشور است.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل قفقاز می‌گوید « اصل هدف جمهوری‌آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه قره باغ این بوده که مسیر کریدور زنگزور را باز کند تا باکو نفت و گاز خودش را از طریق این کریدور به رژیم صهیونیستی و اروپا صادر کند. این کریدور علاوه بر خطوط جاده ای شامل خطوط انتقال نفت و گاز نیست هست که امر صادرات نفت به سرزمین های اشغالی فلسطین را میسر می‌کند. البته پیش‌بینی می‌کنم با اجرای این طرح، سهم صادرات انرژی جمهوری‌آذربایجان به رژیم‌صهیونیستی به ۶۰ درصد افزایش یابد. ترکیه نیز در این بین با بین المللی کردن کریدور زنگزور می‌خواهد مسیر ترانزیت بین‌المللی انرژی باشد.ایجاد این کریدور با هدف تامین نفت رژیم صهیونسیتی در راستای حفاظت از منافع این رژیم است »

زنگزور عامل تثبیت حضور ناتو در مرزهای شمالی ایران

از سوی دیگر روابط جمهوری‌آذربایجان و ناتو پس از جنگ دوم قره باغ وارد مرحله جدید شده است. به‌گونه‌ای که شاهد رفت وآمدهای مستمر بین مقامات ناتو با این کشور هستیم.«الهام علی اف» رئیس جمهور‌آذربایجان آذر امسال در گفتگو با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود « جمهوری آذربایجان با کشورهای عضو ناتو همکاری های راهبردی دارد و ما خواهان توسعه روابط با ناتو هستیم.»

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

آدام تامسون نماینده پیشین انگلیس در ناتو نیز با انتشار نامه‌ای خطاب به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار حمایت لندن از طرح دالان زنگزور برای برهم زدن نظم ژئوپلتیک موجود در قفقاز جنوبی به نفع ناتو شده بود .او ایجاد کریدور زنگزور را تحقق رویای دیرینه سازمان ناتو برای حضور در سواحل غربی دریای خزر دانسته بود.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

تامسون در این نوشته‌بود « من از اقای نخست وزیر( انگلیس) درخواست دارم که در این مقطع حساس تاریخی همه توان خود را بکار گیرد تا آخرین گام  برای اتمام پروژه ۱۵ ساله ناتو اجرایی شود. لندن با مشارکت آمریکا و اتحادیه اروپا در قالب ناتو باید از اراده آذربایجان برای اتصال سرزمینی به نخجوان حمایت نماید. همچنین  این ائتلاف باید ایروان را متقاعد کنند که از مرز جنوبی خود با ایران چشم پوشی نماید. با اتصال نخجوان به آذربایجان و با پیوستن باکو به ناتو رویای گسترش ناتو تا مرز چین دست یافتنی خواهد بود.»

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

اما همکاری ناتو و جمهوری‌آذربایجان در قالب برنامه « مشارکت برای صلح » با عضویت باکو در این برنامه، نوعی همکاری دسته جمعی به حساب می آید. لازم به ذکر است که جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۲ روابط تازه‌ای را با پیمان ناتو آغاز کرد و در سال۱۹۹۷  وارد طرح ناتو موسوم به « مشارکت برای صلح » شده و بر مبنای این توافق دو جانبه با نیروهای ناتو همکاری دارد.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

در قالب محور اول همکاری ها که آموزش نیرو های نظامی جمهوری آذربایجان است، دوره های آموزشی و کلاس های تدریس متعددی تاکنون برگزار شده و تعدادی از نیرو های آذربایجان در آنها شرکت کرده اند. یکی دیگر از نمونه ها و موارد همکاری دسته جمعی دو طرف که ذیل برنامه "مشارکت برای صلح" تعریف شده است، اعزام نیرو های صلح بان به مناطق درگیری و جنگ می باشد.

ایران و روسیه  افزایش حضور ناتو در مرزهای خود را تحمل نخواهند کرد

با استقرار ناتو در سواحل غربی دریای خزر این سازمان یک گام دیگر برای افزایش حضور در مرزهای ایران و روسیه برخواهد داشت و انگلیس با حمایت آمریکا تحت پوشش ناتو به‌راحتی می تواند تسلط راهبردی خود را از سواحل باکو به تهران و مسکو  تحمیل نماید.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

به گفته مومنی « روس ها برای اینکه تحرکات ناتو در جمهوری‌آذربایجان را زیر نظر داشته باشند، سربازان خود را در قالب نیروهای حافظ صلح در منطقه خودمختار قره باغ مستقر کردند. در واقع روس ها کاملا برای این موضوع آمادگی داشته و از  اشراف اطلاعاتی سیاسی و اقتصادی برخوردارند. ضمن اینکه ایران در کنار روسیه به هیچ وجه حاضر نیستند شاهد بیش از پیش حضور ناتو در مرزهای یک دیگر باشند.»

کریدور زنگزور مانعی برای کریدور «شمال-جنوب»

با آغاز بحران قره باغ در اولین سال های دهه ۹۰ میلادی قرن گذشته، ایران با تمام توان برای جلوگیری از پیشروی های ارتش ارمنستان و تهدید باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به کمک این کشور شتافت و از هزاران آواره آذربایجانی این جنگ حمایت کرد و در ادامه با اتخاذ دیپلماسی فعال خاتمه بحران را در دستور کار قرار داد.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

در سال‌های اخیر نیز ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در قفقاز، همواره بر حفظ تمامیت ارضی و توسعه همکاری های حمل‌ونقلی با کشورهای منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان تاکید کرده است که از نمونه های آن می توان به در اختیار قرار دادن فضای هوایی و زمینی شمال غربی ایران به  دولت باکو برای دسترسی به منطقه نخجوان نام برد.

با وجود این همکاری‌ها، بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که احداث کریدور زنگزور در آینده نه‌چندان دور برای شماری از کشورهای منطقه از جمله ایران پیامدهای سنگین سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در پی خواهد داشت.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

علیرغم اینکه الهام علی اف در پانزدهمین نشست «سازمان همکاری های اقتصادی اکو»   بیان کرد « این زیرساخت جدید حمل‌ونقل ( کریدور زنگزور)  بخش مهمی از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب خواهد بود» ، مومنی معتقد است راه اندازی کریدور زنگزور عاملی برای از بین بردن تلاش های ایران و روسیه در ایجاد کریدور شمال جنوب است. چراکه با راه اندازی کریدور زنگزور به موازات مرزهای ایران، ژئوپلتیک قفقاز به هم خورده و  این مسیر بر سرراه کریدور راهبردی شمال جنوب قرار گرفته و مانع دسترسی ایران به اوراسیا و بازار اروپا خواهد شد.»

حفظ تمامیت ارضی قفقاز خط قرمز ایران

 در صریح ترین موضع گیری، آبان پارسال، رهبر انقلاب همزمان با درگیری ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان به تشریح راهبرد جمهوری اسلامی نسبت به این موضوع پرداختند و گفتند « حفظ تمامیت ارضی طرفین و تغییر مرزهای ژئوپلتیک و بین‌المللی» خط قرمز ایران است.

کریدور « زنگزور » حافظ منافع ناتو و رژیم‌صهیونیستی

خط قرمزی که اگر جدی گرفته نشود می‌تواند با احیای این کریدور به تقویت بنیه رژیم صهیونیستی و حضور ناتو در دریای خزر منجر شده و تبعات و پیامدهای بسیار جدی برای برخی از کشورهای منطقه از جمله روسیه، ایران و حتی خود ارمنستان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ربطی به اسراییل نداره ترکیه خودش منافع داره ومی خاد کشورهای همزبان متصل بشه اسراییل اصلا نیازی به برق وگاز تاون مناطق نداره
Iran (Islamic Republic of)
امیر صادقی
۱۴:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تقریبا تمام نظرات رو خوندم
لطفا مسایل رو قاطی نکنید
مسیله دارای ابعاد مختلفه
نباید اصالت فدای سیاست بشود و نه مسایل سیاسی و ژئوپولیتیک فدای ملی گرایی
هر دو کار اشتباهه
نظر دادن حق شماست و ازتون خواهش میکنم به مسایل با دید گسترده نگاه کنید
قومیت و نژاد ایرانیه ا قطعا یکی از اهداف دشمنه
و ولایت و رهبری یکپارچه و ژئوپولیتیک مقدر و راهبردی ایران هم بخش دیگش
هر کدوم از اینها رو تضعیف کردن به ضرر ایران و ایرانیه دوستان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
امیر صادقی
۱۴:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تقریبا تمام نظرات رو خوندم
لطفا مسایل رو قاطی نکنید
مسیله دارای ابعاد مختلفه
نباید اصالت فدای سیاست بشود و نه مسایل سیاسی و ژئوپولیتیک فدای ملی گرایی
هر دو کار اشتباهه
نظر دادن حق شماست و ازتون خواهش میکنم به مسایل با دید گسترده نگاه کنید
قومیت و نژاد ایرانیه ا قطعا یکی از اهداف دشمنه
و ولایت و رهبری یکپارچه و ژئوپولیتیک مقدر و راهبردی ایران هم بخش دیگش
هر کدوم از اینها رو تضعیف کردن به ضرر ایران و ایرانیه دوستان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
امیر صادقی
۱۴:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بعضی ها یجوری نظر میدن که آدم میگه خدا رو شکر کاره ای تو مملکت نیستند
اولا چون قدرت داریم دلیل نمیشه به کسی حمله کنیم البته باید حتما آذربایجان رو ادب کرد
دوما رژیم صهیونیستی دشمن آشکار ماست. معلومه به ما ربط داره که کی باهاش ارتباط داره
سوما این کریدور تو مرز ما و دقیقا تو مسیر کریدور ارتباطی ماست باید باهاش مقابله درست و اصولی در نظر گرفته بشه
چهارم اصل رو فراموش نکنید هدف اصلی این کریدور دوتا چیزه
یک نزدیکتر شدن صهیونیستا و اروپایی ها به مرز ایران و روسیه
دو رسیدن ناتو به دریای خزر
مسئولین باید با این مسئله برخورد جدی بکنند
مخصوصا مسئولین امنیتی و نظامی
اینجا خونه ی ماست
نباید بذاریم هر بی سر و پایی پاش تو خونمون باز بشه
حواستون باشه پرت چیزای حاشیه ای نشید
تمام برنامه صهیونیستا منزوی کردن و داغون کردن ماست
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۰۶:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
الان یک سوال مطرحه که ایا ما این همه قدرت نظامی انباشت کردیم که یک کشورک که الان باید استان ما باشه معادلات مارو بهم بزنه و ما نگاه کنیم؟
نظر شخصی من اینه حتما باید حمله به آذربایجان در دستور کار قرار بگیره چون واقعا داره خصومت میکنه اقا ما قدرتمندیم باید جبهه مقاومت منطقه قفقاز رو تشکیل بدیم و آذربایجان رو برگردونیم
Iran (Islamic Republic of)
افشار صفوی
۲۱:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
یک شخصی است بنام لاوروف که عرمنی تبار هست این شخص بدنبال اختلاف افکنی بین ایران و آذربایجان و ترکیه و در نهایت جنگ است که میخواهد از این طریق از این دو کشور انتقام ارمنستان را بگیرد متاسفانه ملت ایران کورکورانه فضاوت میکنند اسلام از جنگ داخلی کم نخورده است این یک توطئه هست آذربایجان و ترکیه برای پیشرفت محبور هستند با اسرائیل رابطه داشته باشند همانطور که ما با یونان و ارمنستان رابطه داریم پس رابطه اونا ربطی به ما ندارد ما درصورتی میتوانیم ادعا داشته باشیم که اسرايیل و آذربایجان و ترکیه رابطه نداشته باشند که ما خودمان با ارمنستان و یونان و دشمنان این دو کشور رابطه نداشته باشیم سیاست ما هم در مورد اسرائیل اشتباه هست باید باهاش کنار بیاییم ما نمی‌توانیم به تنهایی در مقابل دنیا بایستیم خدا اگر صلاح بدونه انتقام میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر صادقی
۱۴:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
خیلی نظر فوق العاده ایه
پس وقتی صدام حمله کرد باید میسپردیم به خدا تا دفاع کنه!!!!!!!!!!!!
شما بشین سر سجاده و دعا کن
ماه م میریم کار میکنیم و دعاهاتون رو مستجاب میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
چی از ایران و ایرانی باقی گذاشتین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
جریان چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سازمانی که پشت مرزهای اوکراین نیرو مستقر کرده از روسیه می خواهد نیروهایش را از پشت مرزهای اوکراین خارج کند؛ درحالی که ناتو در کشورهای دیگر نیرو مستقر کرده و روسیه در خاک خود

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تقویت مدافعان حرم حسینیون جمهوری آذربایجان تنها راه رهایی شیعیان جمهوری آذربایجان از دست اسرائیل و الهام علی اف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید رزمندگان مقاومت حسینیون رو در جمهوری آذربایجان تقویت کنه
الان دارن تو مدارس باکو به بچه شیعه ها درس یهودیت و همجنسگرایی میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تکه تکه کردن کشورها نقشه ای است که استعمارگران از دیر باز در دستور کار قرار داده اند. آنها با این شیوه اولاً مرزهای حساس سایر کشورها را تحت نظر قرار می‌دهند و عملیات تروریستی و خرابکارانه را انجام میدهند و در ثانی میخواهد با ایجاد کشورهای کوچک در مجمع سازمان ملل و در شورای امنیت به نفع خود و به ضرر کشورهایی مثل ایران بزرگ رای جمع آوری کنند. لعنت خدا بر انگلیس، آمریکا، اسراییل و سرسپردگان آنها. خدا ایران و رهبر معظم آن را از جمیع بلاها حفظ کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
اون روسیه هست که وقتی ناتو میخواد باهاش همسایه بشه چند 10 هزار نیرو اماده جنگ در مرزش مستقر میکنه
و کریمه رو هم به خودش الحاق می کنه
اما اینجا ما با برادر برادر گفتن همسایه خائن سعی می کنیم خودمون رو فریب بدیم
Iran (Islamic Republic of)
مرد درستکار
۱۸:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
اینقدر اسرائیل اسرائیل نکنید روزی باید ما هم روابطمون را باهاش خوب کنیم و از علمشان در زمینه های پزشکی و کشاورزی استفاده کنیم بالاخره علم آنان نشات گرفته از آمریکا هست و به روز شده اند
Iran (Islamic Republic of)
امیر صادقی
۱۴:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چه جالب!!!
آخه اونها علمشون رو با نظریات و یافته های دانشمندا و نخبه های ایرانی تو ISI و بقیه مجامع علمی بروز میکنن
Netherlands
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
دشمن یک مدت داره اول زبان وحدت ایرانیها فارسی میزنه و میخوان هر استان زبان خودش حرف بزنه بعدش که زبان فارسی ضعیف کردن میخوان ارتش با فروش خدمت سربازی ضعیف کنند الان هم بصورت باور نکردنی دولت رئیسی هیچ اهمیتی به ارمنستان نداده
تو کشور ارمنستان دارن زبان فارسی بعنوان زبان سوم خودشون تو مدرسه ها تدریس میکنند اما تو رژیم جعلی باکو زبان فارسی تدریسش ممنوع هست و حتی تالشی های باکو که خودشون ایرانی میدونستن یا تبعید شدن یا زندانی
Iran (Islamic Republic of)
تورک
۲۱:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
زبان اصلی تالشی ها ترکی است اونا زبانشان عوض شده است باید ترکی حرف بزنند.
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه، در مجلس شورای اسلامی ایران، که باید مکانی کاملا مطمئن باشد، و تواناترین نمایندگان، که اوج غیرتمندی روی اسلام، ایران و ایرانی باشند حضور داشته باشند، عده ای نماینده حضور دارند، که تنفرشان از ایران مسجل شده و کاملا علنی است، و کاری نیست که برای قوم گرایی، و منطقه گرایی انجام نداده باشند (ولو آن کار به قیمت یکپارچگی ایران تمام شود). یادتون هست چه کسی موقع جنگ قره باغ در مجلس عربده می کشید، و از از الهام علیف حمایت میکرد؟ یادتون هست پس از شعرخوانی اردوغان، چه کسانی حاضر نشدند اقدام اردوغان را محکوم کنند، و حتی ایران را مقصر جلوه دادند؟ مجلس باید از پاکسازی شود. خیلی جالب است، که بسیاری از افراد هستند، که اهل حوزه انتخابیه نمایندگان مذکور هستند، و بارها خطر این نمایندگان را گوشزد کرده اند. ولی کو گوش شنوا؟ بسه دیگه تو سری خوری ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سیاست مقامات ایران حمایت از مردم مظلوم آذربایجان است بسیار بجا و صحیح است ما به رهبرمان و فرمانده کل قوا حضرتعالی علی خامنه ای رهبر قدرتمند افتخار میکنیم و لعنت بر جوسازی‌ها می‌فرستیم.
United States of America
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بنده در درایت فرمانده معظم کل قوا شکی ندارم، ولی اکثر مردم "مظلوم" اون ناحیه، سایه ایران و ایرانی را با تیر می زنند. اشتباه شخص جنابعالی این است که هیچ شناختی از مردم اون منطقه ندارید، فکر می کنید سینه چاک ایران و اسلام هستن، و این فقط شخص و حزب الهام علیف است که با ایران و اسلام بد است، و مردم آن ناحیه را اسیر خود کرده، درحالی که چنین نیست. این بی سیاستی ما، به قیمت یکپارچگی کشور ما تمام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ما خاکمون رامی خواهیم. نخجوان و باکو مون را می خواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بدبخت ترک هایی که به خاطر عقاید پانترکی شون بدون اینکه بدونند سرباز انگلیس شدن اون ها در ارمنستان جنگیدند و جون کندند منافع اش برای انگلیسه نه ترک ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
این همه گفتیم آذربایجان خاک اسلام است نه اسرائیل هیچ کس باور نکرد.
تازه آذری ها و ترک های ایران از پیروزی جمهوری آذربایجان هم خوش حال بودند وقتی کامیون دارهای خود ترک ها را توقیف کردند تازه فهمیدند قضیه از چه قراره.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۷:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
حالا رسیدید به اینکه در زمین اسراییل همه و به نفع اسراییل بازی کردند.
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
این فاجعه حاصل 30 سال بی سیاستی ما در قبال اران است. ناحیه ای که بدون شک همراه با بحرین، یکی از ضد ایرانی ترین مکان هاست. 200 سال شست و شوی مغزی توسط روسیه تزاری، شوروی، و سپس پانترکیسم باعث شده که ایرانیان اران این دشمنی را نسبت به خاک مادری خود (ایران) داشته باشند. کسانی که دم از مسلمانی مردم اران می زنند، یا خود گرایشات تجزیه طلبانه دارند یا اصلا خبر ندارند که در آن ناحیه چه خبر است. اسلام در اران، نابود شده، دیگه به ندرت می توانید مسلمان مذهبی و دیندار در آن منطقه پیدا کنید. علاوه بر آن، مومنان حسینیچیلار (حسینیون) یا نابود شده اند یا همگی زیر نظر هستند. این سیاست انفعالی ما که حتی می توانم نامش را بی سیاستی بگذارم، داره فاجعه وحشتناکی نه تنها در رابطه با مرز ما، بلکه در رابطه با موجودیت کشور ارمنستان و حتی یکپارچگی کشور خود ما به بار میاره. اگر این کریدور تشکیل بشه، بدون شک پانترک ها ارمنستان را نابود خواهند کرد و سپس نوبت دست اندازی به خاک ما خواهد شد. رژیم جعلی بادکوبه، مرکز صهیونیسم، و گروه های تجزیه طلب ضد ایرانی بوده و هست، و از اقدامات اصلی سازمان اطلاعاتش، اشاعه تجزیه طلبی در خاک ایران است. این ناحیه مصداق بارزی از دشمنی با ایران هست. من از مسئولین محترم خواهشمندم لااقل دست از "برادر" و "دوست" خطاب کردن اران بکشند. فراموش نکنید چه برخورد زننده ای با وزیر محترم امور خارجه کردند. جالب است بدانید ارمنستان هم سر از بی سیاستی ایران در نمی آورد، و حتی اخیرا به فکر برقراری دوباره رابطه با ترکیه افتاده، چون می داند از ایران بخاری بلند نمی شود (ترکیه در این 30 سال، یک از بزرگترین شریک های تجاری ارمنستان بوده، و چندین برابر ایران تجارت داشته، ولی باتوجه به کنترل پانترک ها بر روی رسانه، همه کاسه کوزه ها را بر سر ایران شکسته است). در آخر هم بهتر است سفیر ایران در بادکوبه را فرا بخوانید، او اقدامات خیلی عجیبی کرده، که بوی نمایندگی ایران اسلامی را نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آفرین ،درود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
حالا اینها را ول کنید چرا روسیه به ما اجازه نمی‌دهد از منابع نفت و گاز خزر استفاده کنیم و ماهم آنها را صادر کنیم ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا" چرا اجازه نمیده مگه هم پیمان ماها نیست؟
بزار جوابتو بگم روسیه همان راه آمریکارو میره و شایدم بدتر از آمریکا
الان جنگ اکراین و روسیه برای چیه؟
اصلا اگه روسیه از کریمه و دوتا منطقه ای خودمختارشو اعلام کرد بکشه بیرون مگه جنگ اوکراین تموم نمیشه؟!
چرا ناتو بهانه ای است برای اشغالگری روسها ؟!
روس ها یا بهتر بگم شوروی سابق فقط هدفش تجزیه کشورهاست همان زمان هم مناطقی از ایران رو تجزیه کرد مثل همون شیطان بزرگ البته روسها بدتر از اونشیطانند ...
به روسها نباید اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آذربایجان شمالی و جنوبی نداریم. آذربایجان یکی و متعلق به ایران عزیز است. آن سوی ارس باید به دنبال اسمی در شان خودش نباشد. دزدی اسم همسایگان یک ننگ برای آدم های آن طرف رود ارس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تنها راهی که ارمنستان دارد تا دچار تجزیه نشود، این است که به خاک ایران ملحق شود.
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
یکی از اصول نظام بین المللی احترام متقابل به حاکمیت کشورها بر خاکشون هست؛ اینکه فلان روزی آذربایجان یا ترکیه که حکومت قانونی ملت هاشون هست میخوان به اسرائیل صادرات داشته باشن چه ارتباطی به ما داره؟! این دقیقا همین تفکر آمریکاییه که میخواستن پلیس جهان باشند؛ هر چند این خبر ها و گفته ها حاصل دست یه عده نفوذی روسی هست برای درگیر کردنمون با ترکیه و آذربایجان! دقت کنید که این افراد هیچ کشور همسایه ای رو باقی نذاشتن که باهاش خوب باشیم!!
Iran (Islamic Republic of)
اصغر خان محمدی
۱۵:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
من دانشجوی مالی اینطور تحلیل میکنم که دارن دور تا دور مارو تصرف میکنند اون از خلیج فارس و این هم دارن دریای رو تصرف میکنند. تا الان تحریم بودیم کالا از طریق ترکیه و امارات وارد نیکردیم ولی حال با نفوذ اسرائیل به کشور های همسایه ما این بار تحریم شویم کارمون ساخته هست. سیاست های رژیم صهیونیستی از سیاست ایران جلو زده و با کل کشور های همسایه ما ارتباط برقرار میکند حالا ما بفکر یه فلسطین هستیم . این پروزه ای که در باکو میخوان اجرا کنند تنها اذربایجان نیست که بلکه کشور های شرقی دریای خزر رو هم در بر خواهد گرفت و نفت خزر رو خالی خواهند که ایران هنوز هیچ برداشتی ندارد. و این موقعیت جغرافیای که ایران الان دارد رو از دست خواهد داد چرا باید یه کشور ی که از ایران جدا شده تحت نفوذ اسرائیل باشه سیاست های غلط ما باعث خواهد شد هم ارمنستان هم ادربایجان رو از دست بدیم . حتی ایران باید بفکر برگردنندن قفقاز جنوبی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تا روباه مکاری بنام پوتین در روسیه هست وضعیت همینه
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
همین خبرو هم یکی از پوتینیون کشورمون نوشته :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تا جریان تحریف در ایران هست وضعیت همین است.
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۴:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
حالا اون هایی که گفتند جمهوری جعلی آذربایجان خاک اسلام تماشا کنند که همین جمهوری جعلی دست به دست اسرائیل داده تا کمر ایران بشکنن و تجزیش کنند امان از خنجرهای خودی!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خب همین روسها روابط خوبی با رژیم صیهونیستی دارن؟!
چرا به روسها خورده نمیگیرید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
نخجوان را ضمیمه ایران کنید اینا همش توطئه هست فرداها پشیمان خواهیم شد....سفیر اونجا رو هم عوض کنید تا بیشتر نفروخته مملکت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
در بحرانها روسیه مارو به ناچیزترین قیمت به اسراییل خواهد فروخت . چنانکه تا حالا کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بعضی از مسئولین انقدر از قضیه پرتن که حتی کریدور شمال جنوب رو هم میخوان به جای ارمنستان از آذربایجان عبور بدن با این بهونه که مسیر آذربایجان صافه مسیر ارمنستان کوهستانی! چقدر آدم میتونه ابله باشه
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۲:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
همه تو فکر پیشرفت خودشون هستن
اما ما تو اوهام و نابودی کشورها با افکاری که بهمون تلقین شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
یه نقشه هست از یه استراتژیست نظامی اسراییلی معروف به اودد یانون. اسراییل شاهاک به انگلیسی ترجمش کرده. نقشه تجزیه و نابودی کشورهای منطقه غرب آسیا از جمله سوریه، عراق، لبنان، ترکیه، ایران و ... و پیاده کردن پروژه اسراییل بزرگتر. فالز فلگ ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به افقانستان و عراق و ساختن داعش از ملزومات این پلن بوده. اونی که دنبال نابود کردن همه بوده و هست رژیم صهیونیستیه نه ایران. ایران اگه نبود تا الان همین جمهوری باکو و ترکیه متوهم و کشورهای عربی هم هیچکدام دیگه وجود خارجی نداشتند. تنها سد راه صهیونیزم جهانی در منطقه تا حالا ایران بوده و البته متحدان ایران هم به مجموعه مقاومت اسلامی یک به یک ملحق شدند. روزی کشورهای اطراف چوب نژادپرستی و قوم گرایی و خودفروشی به اسراییل رو خواهند خورد و خواهید دید بعضی از اینها برای همیشه از روی زمین محو خواهند شد بطوری که به جز اندکی از مردم این کشورها کسی دیگه زنده نخواهند موند و بازماندگان هم کلا زبان و فرهنگ و هرچه داشتند رو از دست خواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید نخجوان به خاک ایران ضمیمه کنه الان کشورهای کوچولو مثل رژیم جعلی باکو و جزیره کوچولو بحرین برای ما شاخ شدن
زمان فروپاشی شوروی سر ایران گرم جنگ با عراق کردن ایران هم یادش رفت باکو و ارمنستان و نخجوان خاک هزاران سال ما بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
باسیاست پانفارسیسم خود مواظب باشین آزربایجان جنوبی از ایران جدا نشه نخجوان پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
آذربایجان شمالی و جنوبی نداریم. آذربایجان یکی و متعلق به ایران عزیز است. آن سوی ارس باید به دنبال اسمی در شان خودش نباشد. دزدی اسم همسایگان یک ننگ برای آدم های آن طرف رود ارس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
جالب هست ادمین وای جی سی نظر یک پانترک تجزیه طلب انتشار میده که به آذربایجان با کلمه تجزیه طلبانه مینویسه خوش بحال ترکیه تونست مغز مردم شمال غربی ماررو شستشو بده تو ایران پانفارس نداریم همه فکر منافع ملی هستن نه مثل تو وطن فروش فکر حکومت عثمانی قدرت عثمانیها بیشتر بشه خیالت راحت یک لیر هم تو جیب،تو نمیره اما شما دارید نون و گاز و برق و بنزین یارانه ای ایران میخورید و کشورتون خیانت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۷:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
غلط میکنن مگه این خاک فدایی و پیش‌مرگانش مرده باشند.
وطن فروش حتما باکو و استانبول در تیررس دقیق ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
درجواب شخصی که پانفارسیسم رو تلفظ کرد باید بگم جیره خورانی که پاناتورکیسم هستن و فکر جدایی وتجزیه بخشهای مختلفی از ایران رو دارندکه این راه که درمسیرش هستی نابودی کامل هست چون اگر ایران باکری و عیوضی و باقرخان وستارخان داره برای کل مردم وطن پرست ایران قابل احترامه جدا از زبان و قوم و شما هم فکر دیگه ای بکن چون عثمانی فاتحه اش خونده شده بزرگترتون هم فعلا حالش خرابه و رو به موت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
امپراطوی عثمانی توهمی بیش نیست. صهیونیزم جهانی از باکو و ترکیه استفاده می‌کنه و بزودی وقتی دیگه به درد نخوردند برای همیشه از روی زمین محوشون می‌کنه. یهودیها نمیشینند پانترکها براشون ملی گرایی در بیارند. پدر اروپاییها، روسها و آمریکاییها رو در آوردند و کاری کردند که ملی گرایی در این کشورها از قتل و تجاوز جنسی گناه بزرگتری محسوب میشه. خیال کردید میشینند تو منطقه‌ای که بهش چشم دارند پانترکهای متوهم امپراطوری تشکیل بدند. همین ترکیه کنونی هم از نظر اسراییل بیش از اندازه بزرگه و جمعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
روسیه خیلی وقته مارو به صهیونیستها فروخته . ولی نمی خواهیم قبول کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
حالا چرا میخواد از ارمنستان رد کنه خب بیاد از ایران رد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خدایی مطلب رو خوندی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ارمنستان نباید اجازه بده تا مجبور بشه از خاک ما رد کنه و حق عبور ازش بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
با کمک ترکیه و اسرائیل پانترکها و نژاد پرستان داخل ایران شیر کردن تا ایران منافع خودش ازدست بده با سیاست غلط مسئولین که خودشونم قوم گرا بودن ایران مرزش با ارمنستان از دست داد و باکو هرچی به مسئولین ایران توهین میکرد ایران توجه نمیکرد بیشتر دست دوستی میداد که این عجیب ترین کار دولت رئیسی بود حتی ارمنستان گفت ایران بصورت رایگان میتونه از ارمنستان عبور کنه ایران باز فکر باج دادن به دولت اسرائیلی الهام علی اوف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سفیر ایران در جمهوری جعلی باکو انگار سفیر باکو هست تا ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید عضو ناتو بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جوک خوب میگی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شنیده بودیم سرزمین های شمالی ایران که توسط روس ها با عهدنامه ترکمنچای جدا شد، بعد از اتمام زمان 100ساله می بایست مجدد به ایران ملحق شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
رضاجان نمیخواهد دنبال سرزمین های شمالی که به روسیه داده بودیم باشی برو دنبال رژیم حقوقی دریای خزر که دراین قرن ودراین نظام حق ایران بخاطر قلدری روسیه مسکوت مانده است برو حق دریای خزرراازروسیه بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سرزمین های شمالی اگر به ایران بازگردانده شوند، رژیم حقوقی دریای خزر اتوماتیک وار درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خدا را شکر که از ایران جدا شدند وگرنه ملتش زیر بار حکومت آخوندی له میشدن مثل خودمون
پراید سوار بودند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تکه تکه کردن کشورها نقشه ای است که استعمارگران از دیر باز در دستور کار قرار داده اند. آنها با این شیوه اولاً مرزهای حساس سایر کشورها را تحت نظر قرار می‌دهند و عملیات تروریستی و خرابکارانه را انجام میدهند و در ثانی میخواهد با ایجاد کشورهای کوچک در مجمع سازمان ملل و در شورای امنیت به نفع خود و به ضرر کشورهایی مثل ایران بزرگ رای جمع آوری کنند. لعنت خدا بر انگلیس، آمریکا، اسراییل و سرسپردگان آنها. خدا ایران و رهبر معظم آن را از جمیع بلاها حفظ کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
جناب رئسی این اتفاق از شما بعید است حل کنید تا دیر نشده
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۱۰:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
چرا باید ایران اجازه دهد باکو که زمانی دوست و برادر ما به حساب میآمد به سوی رژیم منحوس اسراِئیل متمایل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
دقت نکردی؟ از زمان تاسیس باکو، اسرائیل به رسمیت شناختش و روابطشون همیشه حسنه بوده پس هیچوقت دوست ایران نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
از زمان پیدا شدن نفت یهودیها به باکو سرازیر شدند و اشغالش کردند. پانترکها اونجا جز نوکر چیز دیگه‌ای نیستند. اگه زمانی تونستند ایران رو از سر راه بردارند اولین کار قتل عام پانترکهای در توهم امپراطوری ترکستانه. نقشه صهیونیزم جهانی دقیقا عکس چیزی که پانترکهای متوهم خیال می‌کنند تجزیه و کوچکتر کردن و در نهایت قتل عام و از بین بردن کشورهای منطقه در راستای گسترش اسراییل به کل منطقه است و ترکیه و باکوی فعلی هم برای اسراییل زیاد از حد بزرگ و پر جمعیت بوده و وجود اونها درست مثل وجود سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه قابل قبول نیست. زمانی یهودیها از عثمانیها استفاده کردند و بعد خیلی راحت نابودشون کردند. هنوز هم روی محاسبه غلط ترکها حساب باز کردند و دنبالند دوباره از پانترکها استفاده کنند و بعد از اون برای همیشه نابودشون کنند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
اون زمانی که ایران باید به ارمنستان کمک میکرد، اقایون با فریاد ازربایجان خاک اسلام است به پشتیبانی رژیم جعلی و صهیونیستی باکو سرگرم بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
دولت روسیه وچین بیشتر کشورهای عضو ناتو را باید تحریم کنند و اگه زیاد علاقه به تجاوز ولشکر کشی دارند نابود کنند که دیگه جوی تعرض به کشورهای دیگر را نکنند از جمله آمریکای تروریست وحشی گاوچران .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
فعلن که سر ایران را با یک برنام جعلی از پیش تعین شده بنام برجام گرم کردند و از طرف دیگر هر کاری که دلشان میخواهد میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
واقعا ظهور آقا رو از خدا میخوام. قاراشمیش شده رو زمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
چیز خوبیه چرا شماها ناراحتین ؟
به نظر من نه تنها نباید مخالفت کنیم بلکه باید از احداث این خط حمایت هم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
این توافق یعنی خودمان به دشمن اجازه دادیم بیاد سر مرزهایمان واقعا این چه توافقی هست مجلس ورود کند تا اوضاع بدتر نشده
Iran (Islamic Republic of)
داور
۰۹:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران و روسیه باید توافق کنند و این کشورکهای کوچولوی بین ایران و روسیه را با هم تقسیم کنند تا دیگه این کشورکهای کوچولوی ترسو که تنهایی قادر اداره کشورشون نیستن را از جلوی دست و پاشون بردارن
غربی ها و صهیونیستهای کثیف این کشورکهای کوچولو به وجود میارن و حمایتشون میکنن تا به کشورهای بزرگ ضربه بزنن
مثلا بحرین و اذربایجان از ما جدا شدن و درد سری برای ما و روسها شدن
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خخخ؛ اگه دقت کنی یکی از همین مناطق قفقاز روسیه اس که اگه برگرده به ایران روسیه هم کوچولو میشه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
وقتی فقط به خاطر مسلمون بودن از آذربایجان حمایت میکردید باید فکر اینجاش هم میبودید حالا چند برابر اون هزینه رو باید بپردازید که مبادا ناتو یا اسرائیل هم مرز کشور نشن.
France
علی
۰۹:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تشکر میکنیم از مسئول برگزاری استقبال از نیرو های روسی در بندر عباس (عکس بالا) که پرچم روسیه رو برعکس داده دست سرباز ها برای خوش آمد گویی !
افتضاح......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
همچین مهم هم نیست روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
پس چرا رهبر از جمهوری آدربایجان در جنگ با ارمنستان دفاع کرد؟؟ فقط بخاطره مسلمان بودنشون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
موافقم
باید رهبر معظم از ارمنستان دفاع میکرد این الان بحث دین نیست بحث تمامیت ارضیه و اینکه مردم و دولت ارمنستان هیچ روابطی با اسراییل ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بحث دین هم که باشه اینها نه مسلمانند و نه شیعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید زودتر کریدر ارمنستان به ایران را ایجاد کند این کریدر مانع از ایجاد کریدر آذربایجان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
عجب اتفاق خطر ناکی ...پس تصمیم گیران سیاسی کشور فرماندهان نظامی کشور چطور سکوت کرده اند که اسراییل به راحتی در شمال ایران و در کنار ناتو بزرگترین خطر در اینده را برای ایران ایجاد کند یعنی خوده ایران با توافق این کریدور باعث مشکلی بزرگ در اینده برای کشور شده این چه تصمیمی بوده که گرفتین هر چه سریعتر این توافق رو کنار بزارن تا مشکلی بزرگ برای کشور درست نشد با این تصمیم ناشیانه ناتو رو اوردید مرز ایران مستقر کردید حواستان هست سران تصمیم گیران عزیز فکر کنم اقای رییسی تن به تصمیم دادن
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
این اخبار همگی پروپاگاندای روسی هست؛ وگرنه همین الان ترکیه ناتو هم مرزمونه :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
ایران باید حسینیون جمهوری آذربایجان رو تقویت کنه . دولت باکو داره تروریست های چند ملیتی رو با کمک ترکیه در مرز ایران و جمهوری آذربایجان مستقر میکنه
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
اسم امام حسین رو وسط نکش برادر؛ حداقل بذارین پوتینیون که ماهیت این نزاع هارو نشون بده؛ چطوریه که شما فقط تهدیدات روسیه رو تهدید خودتون می بینید و منافع روسیه رو منافع خودتون؟!
آخرین اخبار