صدر اعظم آلمان به اوکراین و روسیه سفر می‌کند

همزمان با افزایش تنش میان مسکو و کی‌یف و گمانه‌زنی‌های غرب، صدراعظم آلمان قصد دارد با روسای جمهور روسیه و اوکراین دیدار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان که در حال حاضر به دلیل عدم اتخاذ اقدامات خاص درقبال درگیری میان روسیه و اوکراین مورد انتقاد‌های بسیاری قرار گرفته است، قصد دارد دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری ابتدا به اوکراین و سپس به روسیه سفر کند.

طبق گزارش گاردین، شولتس قصد دارد روز دوشنبه در سفر خود به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کند و روز سه‌شنبه نیز در سفر به مسکو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

هفته گذشته نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که احتمال دارد روسیه چهارشنبه هفته جاری به اوکراین حمله کند و تا آن زمان نیرو‌های خود را به آن سوی مرز‌ها منتقل خواهد کرد. این ادعا و تمامی ادعا‌های پیشین آمریکا مبنی بر برنامه‌ریزی روسیه برای حمله به اوکراین از سوی مسکو رد شده است.

دولت آلمان در حال حاضر مدعیست که وضعیت در مرز با اوکراین نگران کننده است، اما سفر شولتس در هفته جاری را آخرین تلاش آلمان در این راستا نمی‌دانند.

پیش از این، هفته گذشته شولتس در نشستی خبری گفته بود که اقدامات دیپلماتیکی که به تازگی در قبال اوکراین انجام شده است، نشانه پیشرفتی برای ممانعت از درگیری میان روسیه و اوکراین است.

در حال حاضر تنش اوکراین و روسیه که از سال ۲۰۱۴ و با الحاق کریمه آغاز شده بود، رو به وخامت گذاشته است، در این میان کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا در تلاشند تا روسیه را در حال برنامه‌ریزی برای حمله به کی‌یف نشان دهند؛ ادعایی که بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار