اختصاص بودجه دولت اوکراین برای تضمین تداوم پروازها

نخست‌وزیر اوکراین از اختصاص بودجه‌ای از سوی دولت این کشور برای تداوم پروازها در حریم هوایی اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دنیز شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین، امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که دولت این کشور حدود ۵۹۰ میلیون دلار آمریکا برای تضمین تداوم پرواز‌ها از طریق حریم هوایی اوکراین اختصاص داده است.

طبق گزارش سی‌جی‌تی‌ان، شمیهال گفت که این بودجه «برای اطمینان از ایمنی پرواز در اوکراین برای شرکت‌های بیمه و لیزینگ اختصاص داده شده است.»

شب گذشته همزمان با تحولات اوکراین، خطوط هوایی «کی ال ام هلند» اعلام کرد به دنبال هشدار مسافرتی، پرواز به اوکراین را متوقف خواهد کرد.

به همین منظور وزارت خارجه هلند در پیامی از شهروندان هلندی خواست تا به اوکراین سفر نکنند و گفت افرادی نیز که در اوکراین هستند، باید این کشور را ترک کنند.

پس از آن یکی از مسئولان اوکراین با اشاره به تنش میان روسیه و اوکراین و خارج شدن دیپلمات‌های برخی از کشور‌ها، گفته بود: «ضرورتی برای بستن حریم‌های هوایی خود نمی‌بینیم.»

مشاور ریاست جمهوری اوکراین نیز به رویترز گفته است که مهم‌ترین نکته این است که خود اوکراین دلیلی نمی‌بیند که حریم هوایی خود را ببندد و به عقیده او، چنین کاری شبیه به ایجاد نوعی محاصره جزئی است.

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است، اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله با اوکراین، ازیک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در مکالمه‌ای تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، برای بار دیگر ادعا‌های خود علیه روسیه را مطرح کرد و مدعی پاسخ «سریع و قاطعانه» آمریکا به حمله روسیه به اوکراین شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار