سیامک آزادی گفت: ۲۸۸ واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند که بخش قابل توجهی از این واحد‌ها در محل برج فناوری مستقر می‌شوند و به نظر می‌رسد نیمه ابتدای سال آینده ظرفیت این برج تکمیل شود.

آقای  آزادی  با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری استان از ۲۸۸ شرکت فناور و دانش بنیان گفت: از این تعداد ۳۸ شرکت به مرحله رشد یافتگی و پارکی رسیده اند.

امسال ۳۸ شرکت جدید جذب پارک علم و فناوری شده و تحت حمایت‌های پارک قرار گرفته اند.

 ۶۱ شرکت دانش بنیان در سطح استان فعال هستند که از این تعداد ۳۷ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

 تنها در سال جاری پنج شرکت دانش بنیان با تولید هشت محصول دانش بنیان جذب پارک شده و تحت حمایت‌های پارک قرار گرفته اند.

نیاز واحد‌های تحت حمایت پارک به فضای کار و فعالیت رو به افزایش است؛ در همین راستا در تلاشیم تا هرچه سریعتر طبقات برج فناوری کرمانشاه را برای تحویل به واحد‌ها آماده کنیم.

 در حال حاضر پنج طبقه برج به بهره برداری رسیده و تا پایان سال دو طبقه دیگر هم آماده بهره برداری می‌شود.

 پیش بینی ما این است که نیمه اول سال آینده ظرفیت برج فناوری کرمانشاه برای استقرار واحد‌های تحت حمایت تکمیل شود.

آقای آزادی، همجواری واحد‌ها در کنار سایر اجزاء اکوسیستم فناوری و نوآوری را مهم‌ترین مزیت و خدمت پارک برای واحد‌های فناور دانست و گفت: این همجواری موجب هم افزایی و ارتباط موثر بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و در نهایت شکل گیری زنجیره توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های مزیت دار استان می‌گردد.

 اجزای مختلف اکوسیستم فناوری و نوآوری در برج فناوری کرمانشاه مستقر هستند. از جمله این اجزا می‌توان به صندوق‌های خطرپذیر، سرمایه گذاران، کارگزاران فناوری، شتابدهنده‌ها و... اشاره کرد.

تمامی افراد و تیم‌هایی که پس از پذیرش تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار می‌گیرند عملا عضو این اکوسیستم شده و از تمامی ظرفیت‌های موجود جهت تجاری سازی و ثروت آفرینی از ایده‌های نوآورانه خود بهره خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان/ پارک علم و فناوری/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.