اجرای ۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی جدید در خراسان رضوی تصویب شد

اعضای کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی با اجرای ۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی جدید در این استان موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در حاشیه نشست کارگروه امور زیربنایی استان گفت: با نظر موافق اعضای این کارگروه، طرح پهنه بندی حریم شهر مشهد با اعمال اصلاحاتی جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود که پس از تصویب ملاک عمل دستگاه‌های متولی خواهد بود.

جواد خدایی گفت: طرح موضعی "خین عرب" در مشهد نیاز به اصلاحات کارشناسی دارد که پس از انجام اصلاحات دوباره در نشست بعدی کارگروه امور زیربنایی استان مطرح خواهد شد.

به گفته او طرح ساماندهی "کشف رود" در مشهد نیز با اعمال اصلاحات و ضرورت رعایت مواردی که از سوی شرکت‌های گاز و مخابرات استان مورد تاکید قرار گرفته است، با نظر موافق برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می‌شود.

خدایی گفت: تعیین کاربری ۲۵۷ هکتار زمین برای ساخت فرودگاه شهر گناباد و ۶ هکتار مسیر دسترسی به آن در حریم شهر با رعایت حریم شرکت برق منطقه‌ای، حریم مسیل و بستر رودخانه و حریم راه و نحوه اتصال به جاده مشهد - گناباد مورد موافقت قرار گرفت.

 اجرای طرح پسته پاک کنی در بیدخت گناباد، تولید خوراک پایه علوفه در تپه سلام مشهد، طرح شرکت حمل‌و نقل داخلی کالا، طرح واحد دامی ۵۰ راسی در حریم شهر رضویه، احداث ساختمان دانشگاه پیام نور در حریم شهر کلات، کارخانه شالی‌کوبی در حمام قلعه شهرستان کلات و طرح تولید کمپوست گیاهی در خارج حریم شهر مشهد از دیگر طرح‌های مصوب کارگروه امور زیربنایی خراسان رضوی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تولیدی کود‌های گیاهی در خارج حریم فریمان، ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات پلاستیکی در حریم شهر مشهد، ساخت سردخانه بالای صفر در اراضی لنگر داخل حریم شهر مشهد و تغییرات در ۲ بند از مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری برای طرح جامع مصوب شهر فریمان نیز مورد موافقت اعضای این کارگروه قرار گرفت.

کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان است که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، طرح‌های هادی و جامع شهر‌ها را بر عهده دارد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.