نبیه بری: لبنان به یک کرونای سیاسی مبتلا شده است

رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه‌ای از محاصره کشور‌های عربی انتقاد و اعلام کرد که لبنان دچار یک کرونای سیاسی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نبیه بری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بهترین روش مقاومت در برابر هر دشمنی به خصوص رژیم صهیونیستی وحدت داخلی لبنان است.

به گزارش راشاتودی، رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام به تحولات اخیر لبنان اشاره کرد و گفت: « لبنان به یک کرونای سیاسی مبتلا شده که هیچ کس این انتظار را نداشت. لبنان به عنوان سوئیس شرق شناخته می‌شد و همه کشور‌های عربی آن را دوست داشتند. با این حال ما تاکنون ورشکسته نشده ایم، زیرا منابع غنی و فراوانی داریم، اما نقدینگی نداریم.»

او در مصاحبه خود که در حاشیه کنفرانس مجالس عرب در قاهره برگزار شد، با اعلام اینکه مذاکرات بین لبنان و صندوق بین المللی پول موفقیت آمیز بوده است، اظهار داشت که انتخابات پارلمانی لبنان در ماه مه آینده و انتخابات ریاست جمهوری در اکتبر سال جاری برگزار می‌شود. همانطور که قبلا مصر، یونان و آرژانتین این دوره را پشت سر گذاشته اند، دولت لبنان باید تا زمان انتخابات مذاکرات خود را با صندوق بین المللی پول به پایان رسانده باشد و وضعیت کشور را بهبود بخشیده باشد.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعویق در انتخابات پیش روی لبنان تاکید کرد که هیچ کس نمی‌تواند از برگزاری انتخابات جلوگیری کند و اطلاعاتی که او از رؤسا، وزرا و سفرای لبنان در سراسر جهان در دیدار‌ها به دست آورده این است که همه به اتفاق موافق و آماده برگزاری انتخابات لبنان هستند.

بری در انتها با اشاره به محاصره اقتصادی لبنان توسط کشور‌های عربی اظهار داشت که لبنان از اینکه کشور‌های عربی آن را محاصره کرده اند رنج می‌برد، ولی این محاصره مربوط به همه کشور‌های عربی نمی‌شود. کشور مصر از این محاصره و تحریم‌ها مستثنی بوده و کمک‌های زیادی به لبنان کرده است؛ که شامل ۲۶۵ تن داروست که از طریق دریا وارد خاک لبنان شده است.

پس از انتشار یک مصاحبه تلویزیونی با جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان بحران دیپلماتیک بین لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس آغاز شد. قرداحی در مصاحبه خود اظهار کرده بود که انصارالله یمن در حال دفاع از این کشور است و ائتلاف سعودی این جنگ را آغاز کرده است.

پس از آن عربستان، سفیر خود در بیروت را فراخواند و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. پس از عربستان، کویت، بحرین و امارات نیز در این تصمیم به آن‌ پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار