المیادین:

پهپاد حسان نشان داد حزب‌الله قواعد بازی را در دست دارد

نفوذ پهپاد حسان به عمق ۷۰ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد حزب الله قواعد بازی را در دست دارد و قواعد درگیری جدید را ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - پرواز پهپاد حسان بر فراز فلسطین اشغالی پس از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نشان داد کدام طرف قواعد بازی را در دست دارد و قواعد درگیری جدید را ترسیم می‌کند.

المیادین در مطلبی نوشت: اعلام نفوذ یک پهپاد از لبنان به آسمان فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی را در شرایط سردرگمی و دستپاچگی قرار داد. رسانه‌های صهیونیست هم شرایط مشابهی داشتند و روایت‌های متناقض درباره تعداد پهپاد‌ها و رهگیری آن پخش کردند. بیانیه اولیه ارتش رژیم صهیونیستی که به فعال شدن سامانه گنبد آهنین و پرواز جنگنده‌ها و بالگرد‌ها اشاره کرد، حامل هیچ اشاره‌ای درباره سرنگون کردن پهپاد نبود، اما بعدا در بیانیه دوم ارتش این رژیم تأیید کرد که رد این پهپاد را گم کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در سومین بیانیه به شکست در رهگیری این پهپاد اذعان و اعلام کرد این پهپاد به لبنان بازگشت. این بیانیه‌ها برای سرپوش گذاشتن بر سردرگمی و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی بود، اما در عمل باعث شد ناظران و تحلیلگران صهیونیست هم سردرگم شوند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در حالی که ادعا کرد این پهپاد پیش از ورود به حریم هوایی فلسطین اشغالی زیر نظر قرار داشت، اما بعدا به ناکامی در رهگیری آن اعتراف کرد. به همین علت با انتقادات زیادی روبرو شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی سوالات زیادی را مطرح کردند.


بیشتر بخوانید:

اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست امنیتی در برابر پهپاد حزب الله
منابع عبری: نفوذ پهپاد حزب‌الله نشان‌دهنده معضلات جدید ارتش اسرائیل است


در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند آنچه رخ داد شکست جدید و بزرگی برای سامانه گنبد آهنین بود و این موضوع سوالات سختی را مطرح می‌کند، بعضی از ناظران این رژیم هم آن را پیروزی برای طرف مقابل یعنی حزب الله دانستند. به ویژه که صدای آژیر خطر به صدا درآمده بود و جنگنده‌های اسرائیلی هم به پرواز درآمدند و سامانه گنبد آهنین فعال شد. فضای سردرگمی و تناقضی که در بیانیه‌های ارتش و گزارش رسانه‌های اسرائیلی وجود داشت، با نگرانی ساکنان شهرک‌های شمالی همراه شد. بسیاری از شهرک نشینان به سرعت به پناهگاه‌ها مراجعه کردند و ارتش رژیم صهیونیستی تلاش کرد با اعلام سریع وضعیت سفید، به آن‌ها اطمینان بدهد.

پهپاد «حسان» متعلق به حزب‌الله لبنان روز جمعه توانست بدون رهگیری در عمق ۷۰ کیلومتری حریم هوایی اراضی اشغالی و به مدت ۴۰ دقیقه پرواز کرده و با وجود فعال شدن گنبد آهنین، پرواز جنگنده‌ها و بالگرد‌های رژیم صهیونیستی سالم به پایگاه خود بازگردد.

منابع عبری زبان پس از نفوذ پهپاد حزب الله در عمق ۷۰ کیلومتری اعلام کردند که ناتوانی جنگنده‌های اف-۱۶، بالگرد‌های آپاچی و موشک‌های سامانه دفاعی گنبد آهنین در رهگیری پهپاد حزب الله که به داخل اراضی اشغالی نفوذ کرده بودند، علاوه بر یک شکست امنیتی، یک شکست اقتصادی است چرا که تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی که کدام هزاران دلار قیمت دارد از رهگیری این پهپاد ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار