ادعای پنتاگون: آمریکا پیشنهادات امنیتی جدی به روسیه داده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان آنکه واشنگتن پیشنهادات امنیتی به مسکو داده، گفت که منتظر پاسخ روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جان کربی» سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با بیان آنکه آمریکا پیشنهادات امنیتی جدی به روسیه ارائه داده و منتظر پاسخ کرملین است، گفت آمادگی رفع نگرانی‌های پوتین را دارد.

کربی در مصاحبه با شبکه آریکایی فاکس نیوز گفت: «ما پیشنهادات جدی درباره راه‌هایی ارائه کرده‌ایم که با آن‌ها بتوانیم اقدامات خود در اروپا را تغییر دهیم، به وضعیت آنجا رسیدگی کرده و برخی نگرانی‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را رفع کنیم.»

او همچنین گفت: «پیشنهادات جدی به روسیه دادیم و میخواهیم روسیه آن‌ها را پاسخ دهد. همچنین آمریکا پیشتر اعلام کرده که مسئله عضویت اوکراین در ناتو، موضوعی میان اوکراین و ناتو است. این موضوعی نیست که آقای پوتین به سادگی بتواند مانع آن شود.»

در حال حاضر روابط روسیه و اوکراین که پس از الحاق کریمه پرتنش بود، به اوج وخامت خود رسیده است و کشور‌های غربی نیز با ادعا‌های خود مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه، به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کنند.

همچینن چندین روز است که میان استقلال‌طلبان روس‌تبار و ارتش اوکراین در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک درگیری نظامی وجود دارد و از دو شب گذشته نیز صدای انفجار از این دو منطقه به گوش می‌رسد.

به تازگی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، مدعی شد روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بزرگترین جنگ اروپا از سال ۱۹۴۵ (زمان پایان جنگ جهانی دوم) است. «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، هم با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها حاکی از حمله قطعی روسیه به اوکراین است، مدعی شد آمریکا همچنان به دنبال یافتن دیپلماسی برای حل مناقشات میان این دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار