لاوروف در دیدار با المقداد:

پوتین و اسد برای روابط دو کشور یک مسیر راهبردی ترسیم کردند

وزرای خارجه سوریه و روسیه طی دیدار در مسکو اعلام کردند در راه رسیدن به مسیری که روسای جمهور دو کشور برایشان ترسیم کردند، هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان  - «سرگئی لاوروف» در دیدار با «فیصل المقداد» در مسکو اعلام کرد ما به کار مشترک خود با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه که حفظ حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین می‌کند، ادامه خواهیم داد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای سوری خود گفت: پوتین و اسد وظایف و اهدافی را پیش روی ما تعریف کردند که در آخرین دیدار آن‌ها در سپتامبر گذشته تایید شد و در چارچوب این گفتگو‌ها راه‌های دستیابی به اهداف موجود را مشخص خواهیم کرد.

المقداد نیز با اشاره به تحولات اوکراین تاکید کرد کمپین دروغ و فریب غرب علیه روسیه، همان کارزاری است که قبلاً علیه سوریه انجام شد، با این حال هدف اصلی دو کشور ما صلح و ثبات در جهان است.

لاوروف تایید کرد که روسیه تحریم‌های یکجانبه کشور‌های غربی علیه مردم سوریه و حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را به شدت محکوم می‌کند.

در دیدار گذشته پوتین و اسد نیز رئیس جمهوری سوریه در کاخ کرملین از حضور نیرو‌های نظامی خارجی که بدون اجازه و تصمیم سازمان ملل در سوریه هستند، انتقاد کرد. سانا هم در گزارشی در خصوص دیدار روسای جمهور روسیه و سوریه اعلام کرد که پوتین و اسد درباره همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم و تکمیل آزادسازی مناطقی که هنوز در کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در حال حاضر نظامیان آمریکا و ترکیه مناطقی در شمال، شرق و شمال شرقی سوریه را اشغال کردند. آمریکا نیز سال گذشته با تشدید تحریم‌ها علیه سوریه، اعلام کرد با اعمال این تحریم‌ها به دنبال متوقف کردن جنگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار