لغو سهمیه دارویی ۳۰ مرکز ترک اعتیاد سرپایی خراسان رضوی

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از لغو سهمیه دارو آگونیست ۳۰ مراکز ترک اعتیاد در سطح خراسان رضوی خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - غلامحسین دلبری گفت: ۳۰ مرکز ترک اعتیاد از نظر دریافت سهمیه داروی آگونیست، برای همیشه لغو مجوز شدند و سهمیه ۸ مرکز برای مدت شش‌ماه قطع شد.

او گفت: همچنین ۱۷ مرکز سهمیه‌ی دارویی شان کاهش یافت و ۹ مرکز نیز به خاطر عملکرد در زمینه دارو‌های دریافتی، تذکر کتبی گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی ۲۵۸ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در استان دارد که به صورت مستمر بر آن‌ها نظارت می‌کند، اما نظارت بر این مراکز بر اساس قانون، محدودیت‌هایی دارد که با ورود دستگاه قضایی، این محدویت‌ها رفع گردید.

دلبری گفت: تخلفاتی که در این مراکز انجام می‌شد شامل توزیع دارو خارج از شبکه توزیع، نگهداری دارو در مکان‌های غیر مجاز، توزیع به شکل نامناسب و خارج از سهمیه، تغییر مسئول فنی بدون اطلاع بهزیستی، واگذاری امتیاز اداره مرکز بدون مجوز و اطلاع بهزیستی و مواردی از این دست بود.


بیشتر بخوانید


او گفت: با همکاری و تعامل سازنده سه دستگاه بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادستانی، جهت احقاق حقوق مردم و مددجویان و رفع مفاسد و چالش‌ها، گام‌های مؤثر و قاطعی برداشته شد به طوری که اکنون به طور قاطع می‌توان گفت که گلوگاه‌های فساد در مراکز سرپایی اعتیاد استان گرفته شده و در آینده نیز هر مرکزی که کوچک‌ترین تخلفی داشته باشد با همکاری سه نهاد، در اسرع وقت به این تخلف رسیدگی می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: مراکز ترک اعتیاد باید بازدهی قابل اندازه‌گیری و اثربخشی مؤثر در جامعه داشته باشند و از این پس، عملیات اجرایی و درمانی این مراکز به دقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا میزان بهبود و بازتوانی معتادان تحت پوشش این مراکز و نتیجه‌بخشی عملیات آن‌ها مورد سنجش قرار گیرد.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.